چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

در شرایط کرونایی کشور؛

مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوتان به منزل «جمشید هاشم‌پور» رفت!

سیدمحمد طباطبایی-جمشید هاشم‌پور

سینماپرس: سیدمحمد طباطبایی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور در منزل جمشید هاشم‌پور بازیگر پیشکسوت سینما با وی دیدار کرد.

به گزارش سینماپرس، سیدمحمد طباطبایی  مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در ادامه طرح «ساعت سعد؛ دیدار با پیشکسوتان هنر» به همراه مدیران موسسه به دیدار جمشید هاشم‌پور رفت.

طباطبایی در این دیدار که در راستای برنامه‌های موسسه هنرمندان پیشکسوت در چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد، گفت: خاطرات نسل ما از حضور در سینما با فیلم‌هایی که آقای هاشم‌پور در آنها قهرمان بودند، گره خورده است. نسل ما حضور در سالن سینما در دهه ۶۰ تا نیمه دهه ۷۰ را با فیلم‌های دفاع مقدسی که وی در آنها حضور داشت به خاطر می‌آورد.

وی اظهار کرد: البته در همان دوران هم نباید بازیگری آقای هاشم‌پور را در این نقش‌ها منحصر و محدود کرد چنان‌که در همان زمان ما نقش‌ آفرینی وی را در فیلم ماندگار «مادر» می‌بینیم که نشان از هنر او دارد.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به حضور جمشید هاشم‌پور در فیلم‌های مرحوم رسول ملاقلی‌پور یاد این کارگردان فقید سینمای ایران را گرامی داشت و گفت: مگر می‌شود بازی آقای هاشم‌پور در فیلم‌ «هیوا» و دیگر فیلم‌های زنده‌یاد ملاقلی‌پور فراموش شود.

طباطبایی ادامه داد: در تاریخ‌نویسی جنگ را به سه دوره زمان جنگ، بعد از جنگ و دور از جنگ تقسیم می‌کنند و ما تا کنون ۲ دوره آن را درباره دفاع مقدس تجربه کرده‌ایم که حضور آقای هاشم‌پور در فیلم‌های این حوزه در دوره همزمان با جنگ تحمیلی و دوره بعد از جنگ و موفقیت‌شان در هر ۲ دوره قابل توجه است.

در ادامه این دیدار بازیگر پیشکسوت سینما ضمن ابراز قدردانی از توجه به هنرمندان پیشکسوت نسبت به پیگیری حل مسائل و مشکلات آنها تاکید کرد.

وی با ذکر خاطراتی از دوران فعالیت خود همکاری با زنده یاد رسول ملاقلی‌پور در پنج فیلم او و بازی در فیلم «مادر» از زنده‌یاد علی حاتمی را از دوران خاطره انگیز کارش در سینما دانست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.