چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

هجدهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن هیروشیما ۲۰۲۰؛

«خرچنگ‌» و «گرگم و گله می‌برم» به «هیروشیما» رسیدند

جشنواره بین‌المللی انیمیشن هیروشیما

سینماپرس: انیمیشن کوتاه «خرچنگ» آخرین ساخته شیوا صادق‌اسدی، همراه با فیلم گرگم و گله می‌برم به کارگردانی امیرهوشنگ معین از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به هجدهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن هیروشیما ۲۰۲۰ راه یافت.

به گزارش سینماپرس، امسال در بخش مسابقه رسمی جشنواره دوسالانه انیمیشن هیروشیما، ۵۹ فیلم از سراسر جهان در چهار گروه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که انیمیشن «خرچنگ» در گروه سه بخش مسابقه رسمی قرار دارد.
فیلم کوتاه ۱۰ دقیقه و ۵۰ ثانیه‌ای «خرچنگ» با تکنیک پاستل و رنگ روغن روی کاغذ و تلفیق با تکنیک روتوسکوپی در ابتدای سال ۲۰۲۰ در امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به پایان رسیده است.
«خرچنگ» داستان پسربچه‌ای خجالتی و منزوی است که علاقه دارد به عضو گروه تئاتر مدرسه در آید. ولی تنها نقشی که به او پیشنهاد می‌شود نقش یک خرچنگ است.
پیش‌تر نیز انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» امیرهوشنگ معین به بخش مسابقه رسمی هجدهمین جشنواره انیمیشن هیروشیما ۲۰۲۰ راه یافته بود و قرار است در گروه چهار این بخش به نمایش در آید.

جشنواره دوسالانه انیمیشن هیروشیما یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های انیمیشن جهان و مورد تایید جایزه آکادمی اسکار برای فیلم‌های کوتاه است که امسال از ۳۰ مرداد تا ۳ شهریور ۱۳۹۹ (۲۰ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۰) بدون حضور مخاطبان در شهر هیروشیما ژاپن برگزار خواهد شد.
یادآوری می‌شود شیوا صادق‌اسدی پیش‌تر نیز دو پویانمایی «بچه گربه» و «پدربزرگ» را با تهیه کنندگی کانون پرورش فکری ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.