سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳

به خاطر ساخت فیلمی با عنوان «دست خدا»؛

شکایت «مارادونا» از یک فیلمساز ایتالیایی

دیه‌گو مارادونا

سینماپرس: در حالی که چد روز پیش اعلام شد پائولو سورنتینو کارگردان نامدار ایتالیایی می‌خواهد فیلمی با عنوان «دست خدا» بسازد، گفته شده مارادونا قصد دارد از این کارگردان شکایت کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ددلاین، ماتیاس مورلا وکیل دیه‌گو مارادونا فوتبالیست مشهور آرژانتینی گفته است این بازیگر احتمالاً عملیاتی قانونی را در برابر فیلمساز ایتالیایی پائولو سورنتینو در پیش می‌گیرد.

سورنتینو چند روز پیش گفته بود قصد دارد فیلمی با عنوان «دست خدا» را برای نتفلیکس بسازد.

نماینده حقوقی مارادونا در تعطیلات آخر هفته در توییتر اعلام کرد از آنجا که از مارادونا برای ساخت این فیلم اجازه گرفته نشده، وی برای استفاده از تصویر و هویتش در فیلم آنها را به دادگاه می کشاند.

عنوان فیلم یادآور صحنه‌ای است که مارادونا در مسابقات جام جهانی سال ۱۹۸۶ با ضربه دست به تیم انگلستان گل زد و بعد از عبارت «دست خدا» برای این کار استفاده کرد.

هفته پیش نتفلیکس اعلام کرده بود این عنوان یک فیلم ورزشی نیست و ارتباطی هم با مارادونا ندارد و در واقع داستانی شخصی است که زندگی سورنتینو در دوره جوانی وی در دهه ۱۹۸۰ ناپل را تصویر خواهد کرد.

این سرویس ارایه آنلاین، تا این لحظه پاسخی به اظهارات وکیل مارادونا نداده است.

با همه اینها مواردی هست که نمی‌توان نادیده گرفت از جمله اینکه در دهه ۸۰ مارادونا در تیم فوتبال ناپل بازی می‌کرد و سورنتینو نیز گفته بود بازمانده یک حادثه تراژیک بوده که در آن وقتی تنها ۱۶ سال داشت، والدینش از بین رفتند و او همراه آنها به سفر نرفت زیرا می‌خواست در خانه بماند و بازی مارادونا را در تیم ناپل در برابر یکی دیگر از تیم‌های مطرح ایتالیایی تماشا کند.

سورنتینو در کارنامه‌اش فیلم‌های ورزشی دیگری هم دارد که فیلم «جوانی» محصول ۲۰۱۵ که نامزدی اسکار را کسب کرد از جمله آنهاست. او در آن فیلم از بازیگری که شباهت بسیار به مارادونا داشت استفاده کرد که در هتلی لوکس زندگی می‌کند. نقش این شخصیت را رالی سرانو بازی کرد و او آنقدر شبیه مارادونا بود که صحنه تنیس بازی کردن وی در آن فیلم بارها به اشتباه به عنوان بازی تنیس مارادونا دیده شد.

روشن نیست شکایت قانونی مارادونا چه تاثیری بر روند ساخت این فیلم داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.