سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰

ییس انجمن تماشاخانه‌های خصوصی کشور:

تئاتر به اسم در این روزها باز شده‌ بودند، اما در واقعیت با بسته بودن هیچ فرقی ندارشتند!

تئاتر شهر

سینماپرس: رییس انجمن تماشاخانه‌های خصوصی کشور گفت: در شرایط فعلی همان بهتر که تماشاخانه‌ها به طور کامل تعطیل شدند، زیرا این بازگشایی به نابودی کامل تئاتر خصوصی می‌انجامید، متاسفانه وضعیت خوبی در انتظار تئاتر سال ۹۹ نیست.

به گزارش سینماپرس، شاهین چگینی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون وضعیت تئاتر پس از بازگشایی تماشاخانه‌ها گفت: همانطور که پیش بینی کرده بودیم بازگشایی تئاتر در وضعیت فعلی نه تنها به این هنر کمک نکرد بلکه وضعیت هنر نمایش را بسیار بدتر از گذشته خود رقم زد، وضعیت تئاتر به شکل اسفباری ناامید کننده شده است.  

وی در همین راستا ادامه داد: تماشاخانه‌های تئاتر به اسم در این روزها باز شده‌ بودند، اما در واقعیت با بسته بودن هیچ فرقی ندارشتند، در شرایط فعلی و بعد از بازگشایی تئاتر اکثریت تماشاخانه‌ها با مشکلات اقتصادی بیشتری روبرو شدند، زیرا این اماکن تماما اجاره‌ای بوده و مجبور به پرداخت اجاره بهای ملک هستند.

اخبار مربوط به تعطیلی تماشاخانه‌ها در حد شایعه بود/////////////////////

رییس انجمن تماشاخانه‌های خصوصی کشور در همین رابطه تاکید کرد: پیشتر و زمانی که تماشاخانه‌ها بسته شدند مالکان از تماشاخانه‌دارها اجاره نمی‌گرفتند و یا اجاره را به تعویق می‌انداختند، اما بعد از آن که ما اعلام کردیم تماشاخانه‌ها باز شده‌اند مالکان درک درستی نسبت به وضعیت فعلی تئاتر نداشته و به فرض باز شدن این اماکن اجاره بهای خود را از تماشاخانه‌دارها مطالبه کرده‌اند، این در حالی رخ می‌دهد که علنا تماشاخانه‌ها خالی بوده و هیچ درآمدی طی این مدت نداشتند.

وی بازگشایی تئاتر را دردسری مضاعف در عرصه هنر نمایش دانست و اضافه کرد: بازگشایی تئاتر در شرایط فعلی کرونا با تعطیلی هیچ فرقی نداشت، متاسفانه بازگشایی تئاتر بدون برنامه و بدون حمایت رخ داد، همین عاملی شد تا بسیاری از تماشاخانه‌ها به مرز ورشکستگی برسند.  

این فعال عرصه تئاتر پیرامون مشکلات گروه‌های نمایشی در وضعیت فعلی اظهار کرد: آنچه در این میان مشکلات را دو چندان کرده آن است که از یک سو گروه تمایلی به اجرا ندارد و از سویی تماشاخانه هر روز با ضرر سنگین مالی روبرو است، گروه می‌داند اگر هزینه کند و اثری را روی صحنه ببرد با توجه به نبود مخاطب تماما ضرر خواهد کرد.  

بازگشایی تئاتر در شرایط فعلی کرونا با تعطیلی هیچ فرقی ندارد

وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود بابت ظرفیت خالی پنجاه درصدی سالن‌های تئاتر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایتی صورت بگیرد، اما این حمایت تنها به حرف ختم شد و تاکنون هیچ حمایتی از ما نشده است، قرار بر این بود که مرکز هنرهای نمایشی بخشی از بلیت فروشی را تقبل نماید، اما هنوز خبری از کمک مالی نیست.

رییس انجمن تماشاخانه‌های خصوصی با اشاره به شرایط سخت ضد عفونی تماشاخانه‌ها در شرایط موج دوم بیماری کرونا اذعان کرد: همانطور که می‌دانیم ضد عفونی یک تماشاخانه هزینه بالایی را برای آن مجموعه در بر دارد، آن هم در زمانی که آن مرکز هیچگونه درآمدی ندارد، ما حتی در تهیه اقلام ضدعفونی هم به مشکل برخورده ایم و تنها حمایتی که از ما شده در حد چند لیتر مایع ضدعفونی کننده است.  

چگینی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی همان بهتر که تماشاخانه‌ها به طور کامل تعطیل شدند، زیرا این بازگشایی به نابودی کامل تئاتر خصوصی خواهد انجامید، متاسفانه وضعیت خوبی در انتظار تئاتر سال ۹۹ نیست و اگر شرایط به همین شکل پیش برود باید در انتظار وضعیت بدتری هم باشیم.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.