سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲

تشریح معیار گزینش در طرح حمایت از سینمای اقتباسی؛

برگزیده شدن در جشنواره‌های ادبی و پرتیراژ بودن از ملاک‌های اصلی انتخاب در «بنیاد سینمایی فارابی»!

حبیب ایل بیگی در مراسم بزرگداشت فریال بهزاد در سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان

سینماپرس: حبیب ایل‌بیگی قائم‌مقام و سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی عنوان کرد که تهیه‌کنندگان ۲۵ کتاب برای اقتباس سینمایی معرفی کردند.

به گزارش سینماپرس، حبیب ایل‌بیگی قائم‌مقام و سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت اجرای طرح حمایت از سینمای اقتباسی اظهار کرد: با پایان مهلت شرکت در فراخوان «طرح حمایت بنیاد سینمایی فارابی از سینمای اقتباسی»، کار ارزیابی پیشنهادهای رسیده از هفته گذشته آغاز شده است. در این مدت ۲۵ کتاب از سوی تهیه‌کنندگان سینمای ایران برای اقتباس سینمایی معرفی شد.

وی گفت: البته تعداد درخواست‌های رسیده برای شرکت در طرح حمایت از سینمای اقتباسی بالاتر از این بود اما به واسطه اینکه با وجود تأکید در فراخوان و یادآوری موکد در این زمینه در گفتگوها و اخبار مختلف که پیشنهاد کتاب باید از سوی تهیه‌کنندگان باشد، متاسفانه این درخواست‌ها از سوی کارگردان‌ها یا فیلم‌نامه‌نویس‌ها به بنیاد فارابی رسید که مشمول این طرح نمی‌شود و طبعاً مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

ایل‌بیگی عنوان کرد: از ابتدا تصمیم بنیاد فارابی بر این بود که «طرح حمایت از سینمای اقتباسی»، معطوف به تولید باشد و به همین دلیل بر ارائه کتاب توسط تهیه‌کننده‌ها تأکید کرده بودیم.

قائم‌مقام و سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی در پایان بیان کرد: پس از بررسی درخواست‌ها و مطالعه کتاب‌های ارائه شده از سوی تهیه‌کنندگان، بر اساس ظرفیت آثار، اسامی آثار برگزیده این طرح که قرار است وارد مرحله تولید شوند، اعلام خواهد شد.

در پی اعلام سیاست‌های کلان و راهبردی سازمان سینمایی، اسفند ماه سال گذشته، بنیاد سینمایی فارابی در قالب یک فراخوان اعلام کرد تصمیم دارد تا آثار برگزیده در گونه‌های مختلف ادبیات داستانیِ پس از انقلاب را بر اساس جذابیت‌های داستانی، اولویت‌های فرهنگی و قابلیت‌های سینمایی، برای تولید فیلم حمایت کند. برگزیده شدن کتاب‌های پیشنهادی در جشنواره‌های ادبی و پرتیراژ بودن آنها از ملاک‌های اصلی انتخاب از سوی بنیاد سینمایی فارابی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.