دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

اصغر یوسفی‌نژاد:

وضعیت و معادلات اقتصادی برهم خورده است

اصغر یوسفی نژاد در نشست خبری فیلم سینمایی«ائو»

سینماپرس: اصغر یوسفی‌نژاد کارگردان فیلم سینمایی «عروسک» عنوان کرد که در حال حاضر معادلات اقتصادی سینما برهم خورده اما با این حال امیدوار است بتواند فیلمش را جلوی دوربین ببرد.

به گزارش سینماپرس، اصغر یوسفی‌نژاد کارگردان سینما در گفتگو با مهر درباره فیلم سینمایی «عروسک» که به تازگی پروانه ساخت دریافت کرده است، گفت: نام قبلی این فیلم «اوگی گلین» نام داشت که ما آن را به «عروسک» تغییر دادیم. درباره ساخت آن هم باید بگویم که من در جریان تولید، همیشه بیشترین زمان را صرف پیش‌تولید می‌کنم و به نظرم باید چندماهی برای این امر وقت بگذاریم و بعد از آن هم امیدوارم شرایط برای آغاز فیلمبرداری مناسب شود.

وی افزود: زمان آغاز فیلمبرداری بستگی به پروسه تولید دارد، چون چندماهی باید با بازیگران تمرین کنیم. امیدوارم مجموعه شرایط چه به لحاظ بهداشتی و چه به لحاظ اقتصادی به گونه‌ای باشد که به دلیل این مسایل تاخیری در ساخت «عروسک» نداشته باشیم و ترجیحاً زمان برای کیفیت کار و آمادگی برای ساخت صرف شود. مذاکراتی هم برای جذب سرمایه در حال انجام است. با شرایطی که در حال حاضر بر بدنه سینما حاکم است ساخت فیلم سخت شده چرا که وضعیت و معادلات اقتصادی برهم خورده است.

یوسفی‌نژاد با بیان اینکه لجام گسیختگی مسایل اقتصاد خیلی از امور را غیرقابل پیش‌بینی کرده است، اظهار کرد: قرار بود این فیلم را سال گذشته جلوی دوربین ببریم. در آن زمان به نسبت حالا شرایط مالی بهتر بود. البته زیاد ناراحت نیستم که «عروسک» سال گذشته ساخته نشد چون فیلم‌های تولیدی سال گذشته با وجود اینکه ارزشمند بودند هر کدام به لحاظ مالی به دلیل شرایط فعلی اکران صدمه خوردند. درباره کار خودم هم باید بگویم معمولاً شرایط اقتصادی فیلم‌های من نسبت به آثار دیگر کمی متفاوت است و امیدوارم این تفاوت به دادمان برسد.

این کارگردان ضمن بیان این مطلب که همه سکانس‌های «عروسک» در تبریز فیلمبرداری می‌شود و در نظر داریم آن را به زبان ترکی تولید کنیم، توضیح داد: تهیه‌کننده این اثر جلیل اکبری‌صحت است و تمایل دوطرفه برای این همکاری وجود داشت. البته غالب تهیه‌کنندگان نسبت به فیلم‌هایی که با سایر آثار نسبتی ندارند، استقبال نمی‌کنند. بنابراین برعهده گرفتن تهیه‌کنندگی چنین فیلم‌هایی انگیزه و شجاعت مضاعف می‌خواهد که این موضوع را در جلیل اکبری‌صحت دیدم. معمولاً از آثاری که با زبان دیگر و چهره‌های ناشناخته ساخته می‌شود، استقبال نمی‌شود چون تهیه‌کنندگان دوست دارند تضمینی برای سرمایه‌شان داشته باشند.

وی در پایان گفت: در این فیلم بازیگران بسیار خوبی حضور خواهند داشت که برخی از آن‌ها هم در مناطق خود شناخته شده هستند اما عموم تماشاگران با آن‌ها آشنایی ندارند و این موضوع می‌تواند برای مخاطبان هیجان‌انگیز باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.