دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

علی سرتیپی:

سینما رفتن در شرایط فعلی اولویت مردم نیست

علی سرتیپی

سینماپرس: رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران به تحلیل روند استقبال مخاطبان از فیلم‌های سینمایی پرداخت.

به گزارش سینماپرس، علی سرتیپی تهیه‌کننده، سینمادار و رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران درباره میزان استقبال مخاطبان از هنر هفتم پس از بازگشایی سالن‌های سینما، در گفت و گو با خبرنگاران جوان،  گفت: به نظرم شروع بدی نداشتیم؛ ولی با شرایط کنونی و بالا رفتن دوباره آمار مبتلایان به کرونا در کشور، متأسفانه دوباره روند استقبال مخاطبان از فیلم‌های در حال اکران افت کرد. سینماها در این مدت تقریباً یک چهارم فروش قبل از شیوع کرونا را تجربه کردند.

وی افزود: از طرف دیگر تعدادی از سالن‌های سینما به این علت که فعالیت در این برهه زمانی برایشان توجیه اقتصادی ندارد، کارشان را آغاز نکردند. این امر هم روی کاهش مخاطب تأثیر داشته است.

رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران با اشاره به بالا بودن امنیت بهداشتی سالن‌های سینما، بیان کرد: سالن‌های سینما به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به دیگر مکان‌های عمومی در شرایط خوبی به سر می برند و امنیت لازم را برای مخاطبان فراهم می کنند؛ ولی از آنجا که سینما رفتن در شرایط فعلی اولویت مردم نیست، به مشکل کم استقبالی برخورده ایم. این به علت فضای کلی است که در جامعه در ارتباط با ویروس کرونا وجود دارد.

سرتیپی در پایان عنوان کرد: امیدوارم جهان هرچه سریعتر از شرّ این ویروس منحوس خلاص شود و به شرایط عادی برگردد؛ این مستلزم رعایت اصول بهداشتی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.