شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷

جمال شورجه در مراسم اهدای جوایز قلم زرین:

چند ماه دیگر دوره ۵ جلدی موسی کلیم‌الله منتشر می‌شود

جمال شورجه

سینماپرس: جمال شورجه، کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان، عصر امروز در حالی که برای شرکت در مراسم اهدای جوایز قلم زرین به انجمن قلم ایران آمده بود، مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، عصر امروز (شنبه ۱۴ تیر)، جایزه ادبی قلم زرین، در بخش‌های بهترین کتاب‌های شعر، داستان و پژوهش و نقد ادبی، برگزیدگان خود را معرفی کرد.

در ابتدای این مراسم، از جمال شورجه به عنوان هنرمندِ عضو انجمن قلم تجلیل شد.

جمال شورجه، کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون، با تشکر از این تجلیل، گفت: «خودم را شایسته این بزرگداشت نمی‌دانم، این تنها لطف شماست. سمت چپ بدنِ من از کار افتاده است، خواب دیدم که امام هشتم (ع) در این محفل بودند و دستی به سر من کشیدند و مرا به خیابان بردند.»

وی افزود: «خوشا به سعادت اهل قلم و اهل قلم زرین که تن استکبار را به لرزه درآورده است. بهتر بود یا یک اثر طبع شده نزد شما می‌آمدم، چند ماه دیگر دوره ۵ جلدی موسی کلیم‌الله منتشر می‌شود.»

در بخشی از این مراسم، سیداحمد میرعلایی، تهیه‌کننده و کارگردان با بیان این که از اولین فیلم‌های شورجه با او همکار بوده است، افزود: «او نه در کار که در زندگی هم اثرگذار بودند، من فکر می‌کردم بعد از سکته مغزی، ارزش‌های‌شان کم‌رنگ شود اما از آن روز، اقشاری که ابراز علاقه می‌کردند و نگران‌شان بودند، نشان از اهمیت و توجه به ایشان می‌داد.»

وی با بیان خاطره‌ای از سریال «وعده دیدار» گفت: «یک یهودی ایرانی در لندن چنان شیفته جمال شورجه شد که کلید خانه‌اش را به ما داد تا بتوانیم، فیلمبرداری کنیم.»

جمال شورجه، متولد ۱۳۳۳ خورشیدی در زنجان و فارغ‌التحصیل لیسانس کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است. او هم‌زمان با شروع جنگ ایران و عراق، به جبهه رفت تا اتفاقات آنجا را مستند و ضبط کند.

این سینماگر، در حوزه دفاع مقدس و مقاومت، فیلم‌هایی همچون «باشگاه سری»، «خلبان»، «شب دهم»، «دایره سرخ»، «عملیات کرکوک»، «حماسه مجنون»، «وعده دیدار»، «یاس‌های پنهان» و «سی و سه روز» را کارگردانی کرده است.

او افزون بر کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی «شب چراغ»، «پرونده‌های مجهول» و «پرده عشق» ، همچنین در سریال‌های پرطرفداری، چون «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر» به‌عنوان مشاور کارگردان در کنار زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور حضور داشته است. کارگردانی سریال بزرگِ «حضرت موسی (ع)» نیز به این کارگردان سینمای ایران واگذار شده است.

جمال شورجه که از اردیبهشت ۹۸ دچار سکته و عارضه مغزی شده، همچنان در حال درمان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.