شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

صبح امروز در بهشت زهرا (س)؛

بدرقه «سیروس گرجستانی» تا قطعه هنرمندان

سیروس گرجستانی

سینماپرس: پیکر زنده‌یاد سیروس گرجستانی با حضور هنرمندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

به گزارش سینماپرس، آئین تشییع پیکر زنده یاد سیروس گرجستانی صبح امروز شنبه ۱۴ تیرماه با حضور هنرمندان کشور برگزار شد.

این آئین ساعت ۱۰:۳۰ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آغاز شد و مدیران و هنرمندان نیز در این مراسم حضور داشتند.

زنده یاد سیروس گرجستانی هنرمند مطرح کشور روز پنجشنبه ۱۲ تیرماه بر اثر سکته قلبی و در ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

فعالیت حرفه‌ای خود را از تئاتر آغاز کرد و نمایش‌های مختلفی را به صحنه برد که از جمله آنها می‌توان به نمایش «معرکه در معرکه» اثر داوود میرباقری اشاره کرد. وی همچنین در سال‌های اخیر در سریال‌های مختلف طنز حضور داشته است که از جمله آنها می‌توان به «متهم گریخت» به کارگردانی رضا عطاران، «گاوصندوق» ساخته مازیار میری و «زن بابا» ساخته سعید آقاخانی اشاره کرد.

این هنرمند مطرح کشور امروز ۱۴ تیرماه با حضور هنرمندانی چون ابوالفضل پورعرب، افسانه بایگان، فاطمه گودرزی و… در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

بدرقه سیروس گرجستانی به خانه ابدی

کامران ملکی عضو هیئت مدیره خانه سینما در این مراسم گفت: سیروس گرجستانی تا آخرین لحظات عمر به ما آموخت که چگونه لبخند به لب داشته باشیم. بعد از فوت ایشان فیلم هایی در فضای مجازی بازتاب پیدا کرد و با دیدن آن آثار هم می‌خندیدیم و هم چشمانمان اشک‌بار می‌شد. گرجستانی همیشه سعی کرد لبخند بر لب مخاطبان بیاورد.

فاطمه گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون هم اظهار کرد: از طرف خانواده آقای گرجستانی از مردم تشکر می‌کنم که در اینجا حاضر شده اند. فکر نمی‌کردم روزی بالای سر مزار سیروس گرجستانی بایستم و درباره ایشان صحبت کنم. سیاوش (پسر این هنرمند) از من خواست که صحبت کنم؛ ما از دوستان خانوادگی بودیم.

وی افزود: برایم افتخاری است که در آخرین کارش با او همبازی بودم؛ سعادت داشتم که کنار ایشان بازی کنم. سیروس گرجستانی عاشق خانواده و همسرش بود؛ همیشه در پشت صحنه از عشق به همسر و دخترانش می‌گفت. خیلی سخت است درباره مرد بزرگی همچون او صحبت کنم. ما در کار آخر چهل روز با هم کار کردیم و در هر لوکیشن که تغییر می‌کرد، شاهد استقبال مردم از ایشان بودیم.

بدرقه سیروس گرجستانی به خانه ابدی

ابوالفضل پورعرب دیگر بازیگر سینما و تلویزیون، هم در آیین بدرقه سیروس گرجستانی به خانه ابدی اظهار کرد: خیلی سخت است در کنار دوست و رفیق سالیان دراز و خفته بر زمین، از او تعریف کنم. آنچه من باید تعریف کنم را شما دیده اید. او تمام عمر تاوان داد، برای دیدن لبخند شما؛ با شما گریست و با شما خندید.

بدرقه سیروس گرجستانی به خانه ابدی

در ادامه، سید محمد طباطبایی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: سیروس گرجستانی سرشار از زندگی بود و همیشه خنده به لب مردم می‌آورد. ایشان عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت در حوزه سینما، تلویزیون و تئاتر بود. هنرمندی که دارای جایگاه ویژه بود؛ اگرچه خاستگاه اصلی اش تئاتر بود.

وی ادامه داد: این حسرت برای نسل جوان باقی ماند که ایشان را روی صحنه تئاتر ببینند. چقدر سعادتمند هستند کسانی که روی صحنه تئاتر ایشان را دیدند. آقای گرجستانی به معنای واقعی کلمه مردمی بود و ادای مردمی بودن را در نمی‌آورد.

افسانه بایگان بازیگر تلویزیون و سینما هم بیان کرد: با نام و یاد حضرت دوست که ما همه فانی هستیم و باقی اوست. باز اینجا دور هم جمع شدیم که پیکر عزیزی از عزیزان اهل هنر را به خاک بسپاریم.

وی افزود: سیروس گرجستانی از هنرمندان افتاده، عارف مسلک، اهل هنر و بازیگری بود. سال‌های سال با هنرش در دل مردم این سرزمین جا باز کرد و لبخندها بر لبشان نشاند. این داستان تکراری است؛ پس تا وقتی هستیم، قدر یکدیگر را بدانیم.



سیاوش گرجستانی فرزند آن مرحوم هم در پایان این مراسم گفت: چندی پیش عکسی از آیینه اتاق پدرم گرفتم؛ او همیشه شعرهایی که برایش ارسال می‌شد را روی آیینه می‌نوشت. آخرین شعر این بود «آنچه از سر گذشت، شد سرگذشت؛ حیف بی دقت گذشت اما گذشت؛ تا دو روزی خواستم فکری کنم؛ بر در خانه نوشتند درگذشت».

وی ادامه داد: من و بابا محرم اسرار یکدیگر بودیم؛ حالا محرم اسرار من زیر خاک می‌رود. فقط من ماندم و صدای بابا. از شما تشکر می‌کنم که در این شرایط به مراسم خاکسپاری پدرم آمدید.

در پایان، حجت الاسلام فیضی بر پیکر این هنرمند فقید نماز خواند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.