پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴

با خریداری سهام مستندهای توسط شرکت چینی «بیلیبیلی»؛

چینی ها «نشنال جئوگرافی» را تصاحب نمودند

شبکه «نشنال جئوگرافی»

سینماپرس: شرکت چینی «بیلیبیلی» سهام مستندهای شبکه «نشنال جئوگرافی» را خریداری کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، شبکه نشنال جئوگرافی سهام مستندهای خود را طی قراردادی تجاری به شرکت چینی «بیلیبیلی» واگذار کرد. این توافق شامل ۸۵ عنوان فیلم مستند می شود و نزدیک به ۴۰۰ ساعت از سریال های مستند این شبکه برای مخاطبان چینی پخش خواهد شد. همچنین تعداد ۳۵ عنوان از فیلم های مستند به صورت انحصاری در داخل چین نمایش داده خواهد شد.

در اواخر ماه می پخش مستند «کیهان: جهان های محتمل» به دنبال نمایش مستند برنده جایزه امی با عنوان «کیهان: اودیسه فضا زمان» با استقبال چینی ها مواجه شد.

عناوین دیگر تحت پوشش این قرارداد عبارتند از: «اَبَرسازه ها: شگفتی های مهندسی» که بر موضوع ایستگاه فضایی بین المللی متمرکز است، «خاستگاه ها: سفر بشر»، که دوران کلیدی تاریخ بشر را بررسی می کند، چشم اندازی جالب از جنگ در «بحبوحه جنگ جهانی دوم» «بازی های مغز» (فصل ۴) که به بررسی علوم شناختی می پردازد و «عجیب ترین حیوانات جهان» (فصل های ۲ و ۳) که عجیب ترین موجودات قلمرو حیوانات را به نمایش می گذارد.

«کارلی لی» معاون مدیر شرکت «بیلیبیلی» در مورد این قرارداد گفت: ارائه باکیفیت ترین محتواها از شبکه «نشنال جئوگرافی» نیاز امروز مردم ما برای فهم و شناخت از کیهان و هستی بوده و حس کنجکاوی آن ها را اقناع می کند.

مستند بخش مهم و بزرگی از شرکت چینی «بیلیبیلی» را تشکیل می دهد. در فصل اول سال ۲۰۲۰ که با قرنطینه و تعطیلی های بحران کرونا مصادف شد، تماشای برنامه های مستند بیلیبیلی در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته، ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

شرکت بیلیبیلی جزئیاتی در مورد مبلغ این قرارداد و چگونگی آن ارائه نکرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.