پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹

باوجود اعلام عدم برگزاری؛

«کن ۲۰۲۰»‌ فیلم‌های منتخب بخش اصلی خود شناخت

جشنواره کن

سینماپرس: جشنواره بین‌المللی فیلم کن همان طور که از پیش اعلام کرده بود، امروز (چهارشنبه) غروب به شیوه هر سال و با وجود این که به‌طور رسمی برگزار نمی‌شود، اسامی فیلم‌های بخش رسمی را اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم «کن» که به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال برگزار نمی‌شود، اسامی ۵۶ فیلم بخش رسمی خود را اعلام کرد.

این جشنواره هر چند به صورت فیزیکی برگزار نمی‌شود، اما فیلم‌های انتخاب شده این فرصت را می‌یابند که در زمان اکران جهانی خود با برچسب فیلم کن به نمایش درآیند. جشنواره‌های معتبر تورنتو و سن سباستین نیز این فیلم‌ها را به عنوان فیلم‌های بخش رسمی جشنواره کن پذیرش می‌کنند.

از فیلم‌های شاخص امسال می‌توان از «گزارش فرانسوی» ساخته وس اندرسون، «منگراو» و «صخره عاشق» ساخته استیو مک‌کویین یاد کرد. «تابستان ۸۵» ساخته فرانسوا اوزون، «مادران واقعی» ساخته نائومی کاواسه و «دی‌ان ای» ساخته می‌وین از دیگر فیلم‌های امسال هستند.

از دیگر فیلمسازان برجسته که لیبل کن ۲۰۲۰ را دریافت کرده‌اند می‌توان از جاناتان نوستیر با فیلم «آخرین کلمات» و ایم سانگ-سو با فیلم «رویداد» و توماس وینتربرگ با فیلم «دور دیگر» یاد کرد.

امروز بعد از ظهر تیری فرمو و پی‌یر لسکور رییس جشنواره کن در مصاحبه‌ای تلویزیونی که از کانال پلوس فرانسه روی آنتن رفت به جای کنفرانس مطبوعاتی معمول، اسامی این فیلم‌ها را اعلام کردند.

«جان و حفره» ساخته پاسکوال سیستو، «عشق ساده» دانیله آربید، «گارسون شیفون» ساخته نیکلاس مائوری، «سلالوم» ساخته چارلین فیور، «ملکوت» ساخته هونگ سانگ-سو، «شبه جزیره» ساخته یئون سانگ-هو و «سقوط» ساخته ویگو مورتنسن از دیگر فیلم‌های منتخب امسال کن هستند.

در میان این فیلم‌ها سه مستند هم جای دارد که شامل «در مسیر میلیاردی» ساخته دیودو حمدی از جمهوری کنگو، «شکارچیان ترافل» ساخته مایکل دیوک و گرگوری کرشاو از آمریکا و «۹ روز در رقه» ساخته خاویر د لوزان از فرانسه است.

۵ کمدی نیز در میان این فیلم‌ها جای دارند که عبارتند از: «آنتوانت در سونس» ساخته کارولین ویگنال، «دو نفری» ساخته سرونو پودالادیس، «ضربه بزرگ» ساخته امائول کورسول، «اصلیت جهان» ساخته لوران لافیت و «سخنرانی» ساخته لوران تیرارد.

۴ فیلم انیمیشن حاضر در این فهرست نیز شامل این فیلم‌ها است: «گوش‌خیزک و جادوگر» ساخته گورو میازاگی از ژاپن، «فرار» ساخته یوناس پوهر راسموسن از دانمارک، «جوزف» ساخته اورل از فرانسه و «روح» ساخته پیت داکتر از آمریکا.

روز پیش تیری فرمو دبیر جشنواره فیلم کن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امسال کمیته انتخاب جشنواره کن با دریافت ۲۰۶۷ درخواست، رکوردشکن شده است. وی همچنین گفت فیلم‌های اولی جشنواره نیز با ۱۵ عنوان، ۲۶.۷ درصد فیلم‌های حاضر را تشکیل داده‌اند. در فهرست اعلام شده ۱۶ فیلم را کارگردان‌های زن کارگردانی کرده‌اند که ۲ مورد بیشتر از سال پیش است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.