سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷

به تهیه کنندگی مرکز گسترش؛

سیل لرستان موضوع یک مستند شد

سیل زدگان

سینماپرس: مژگان صیادی از ساخت مستندی با عنوان «رَش اُو» با موضوع سیل در منطقه پلدختر لرستان خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مژگان صیادی از ساخت مستندی با عنوان «رَش اُو» با موضوع سیل در منطقه پلدختر لرستان خبر داد. این فیلم در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه می‌شود.

شهرستان پلدختر استان لرستان در فروردین ۹۸ با سیل ویرانگری مواجه شد و اهالی روستای بابازید از توابع این شهرستان آسیب جدی دیدند. مستند «رَش اُو» بنا دارد ۱۳ ماه پس از این حادثه، ردی از امید و زندگی در بین اهالی بیابد.

مژگان صیادی درباره عنوان این مستند توضیح داد: رَش در زبان لری به معنای سیاه و اُو به معنای آب است. در نتیجه «رَش اُو» به آب تیره و ویرانگر گفته می‌شود.

وی درباره مراحل تولید این فیلم گفت: حدود یک سال درباره سوژه مورد نظر تحقیق کردم. زمانی که سیل آمد، من لرستان بودم و جزء اولین نفراتی بودم که به مناطق سیل‌زده معمولان رفتم. منطقه‌ای شبیه به چرنوبیل که آسیب بسیاری دیده بود. چند سفر دیگر به منطقه پلدختر داشتم و با پیدا کردن سوژه‌ها فیلمبرداری آغاز شد.

این تهیه‌کننده در پایان بیان کرد: البته به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین ایجاد تغییراتی در تیم تولید، فیلمبرداری کمی با تاخیر و همزمان با شروع فصل بهار آغاز شد. این هفته سومین سفر را به منطقه لرستان خواهیم داشت تا تصاویر باقی مانده را فیلمبرداری کنیم.

عوامل تولید مستند «رَش اُو» عبارتند از کارگردان: رضا عباسی، تهیه‌کننده: مژگان صیادی، مدیر فیلمبرداری: تورج اصلانی، صدابردار: هادی معنوی‌پور، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.