سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

کوشکی:

پلتفرم‌های نمایش فیلم در کشور ما متولی مشخصی ندارند و کاملاً رها شده‌اند!

وی او دی-VOD

سینماپرس:موضوع نگران کننده این است که پلتفرم‌های نمایش فیلم در کشور ما متولی مشخصی ندارند و سال‌ها بدون داشتن ساز و کار قانونی در حال فعالیتند.

به گزارش سینماپرس، محمدصادق کوشکی در گفتگو با جوان به فعالیت پلتفرم‌های نمایش فیلم و سریال اشاره کرد و گفت: با اینکه این ابزارها برد رسانه‌های همه گیر ندارند، اما رسانه‌ای برای ارائه آثار هنری و فرهنگی هستند و از همین رو باید نقش استفاده از آن‌ها به درستی تبیین شود. وی با انتقاد از عدم توجه دستگاه‌های مسئول نسبت به ظرفیت فضای VOD اظهار داشت: موضوع نگران‌کننده این است که پلتفرم‌های نمایش فیلم در کشور ما متولی مشخصی ندارند و سال‌ها بدون داشتن ساز و کار قانونی در حال فعالیتند. این استاد دانشگاه تصریح کرد: متأسفانه میان دستگاه‌های نظارتی و فرهنگی ما روی فعالیت این مجموعه‌ها اختلاف نظر وجود دارد و مشخص نیست که این بستر زیر نظر سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد یا مخابرات است و می‌توان گفت که کاملاً رها شده‌اند.

کوشکی با تأکید بر لزوم قانونمندی فعالیت این پلتفرم‌ها گفت: در جامعه بشری وقتی قانون از یک پدیده‌ای حذف می‌شود، نسبت آن پدیده با جامعه انسانی نیز حذف خواهد شد، نمونه بارز این قانومندی در جامعه متمدن را می‌توان در دین اسلام دید که برای ساده‌ترین رفتارهای انسان مثل غذا خوردن هم قوانینی وضع شده است. این استاد دانشگاه اذعان کرد: چنین ضعفی در مدیریت رسانه‌های نمایش فیلم و سریال که مخاطبین قابل توجهی هم دارند، ناشی از عقب ماندگی دولت است که امیدواریم مجلس یازدهم رسیدگی به آن را در اولویت‌های خود قرار دهد تا این پدیده از آشفتگی نجات پیدا کند. کوشکی همچنین به اهمیت حمایت از استارتاپ‌های فعال در این حوزه اشاره کرد و گفت: ابتدا با کار مطالعاتی باید دید که این نوع رسانه چه خلأ‌هایی از جامعه را پر می‌کند و بعد به نسبت مفید بودن این پلتفرم‌ها باید حاکمیت از آن‌ها دفاع کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.