دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸

در پاسخ به گلایه‌های «امیر دیادار سیاری»؛

توجیه اشتباهات به سبک نویسنده «کیمیا»

سریال کیمیا

سینماپرس: نویسنده سریال «کیمیا» یادداشتی را در پاسخ به یکی از فرماندهان ارتش درباره اعتراضات به این سریال به نگارش درآورد.

به گزارش سینماپرس، مسعود بهبهانی نیا نویسنده سریال «کیمیا» در واکنش به صحبت‌های امیر دریادار حبیب‌اله سیاری معاون هماهنگ‌کننده فرمانده ارتش جمهوری اسلامی پیرامون نادیده گرفتن نقش ارتش در سریال «کیمیا» یادداشتی را به نگارش درآورده است و در آن به توجیه اشتباهات صورت گرفته در این سریال تلویزیونی پرداخت.

متن یادداشت را در زیر می‌خوانید:

«چرا ندیده شلیک می‌کنید؟

چند روزی است تصاویر و مصاحبه‌هایی از برخی فرماندهان ارتش در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که مضمون آنها گله گذاری برای نادیده گرفتن نقش ارتش در دوران جبهه و جنگ است. در مورد انگیزه‌ها و دلایل پیدا و پنهان این گونه اظهارات و همچنین تعیین سهم مشارکت هر نهاد در دوران جنگ، چیزی نمی‌گویم.

حرف من در مورد نوشته خودم، کیمیاست که این آقایان ندیده، ترجیع‌بند اتهاماتشان کرده‌اند. یکی به تمسخر می‌گوید، شما نشان دادید کیمیا خرمشهر را آزاد کرده و دیگری می‌گوید کیمیای ۱۴ ساله در خط مقدم با دشمن می‌جنگیده.

حتم دارم این آقایان حتی یک قسمت از سریال را ندیدند، چرا که در آن صورت می‌دانستند کیمیا موقع جنگ ۲۰ ساله بود، هرگز اسلحه دست نگرفت و فقط در بیمارستان به مجروحین می‌رسید. آنکه جنگید و اسیر شد، برادرش، کیوان بود.

اما در مورد نادیده گرفتن نقش ارتش. قهرمان دوم قصه، پدر کیمیا، یعنی فرخ پارسا، گروهبان نیروی زمینی ارتش است. در ابتدای سریال در هنگ مرزی خرمشهر با قاچاقچیان مبارزه می‌کند. آن قدر وظیفه شناس و پاک دست است که هرگز حاضر به همکاری با فرمانده‌اش در گرفتن رشوه نمی‌شود و به همین دلیل تبعید می‌شود. در آستانه انقلاب به صف مردم می‌پیوندد و در جریان دزدی بزرگی که عده‌ای می‌خواهند ثروت و اسناد ملی را به غارت ببرند، با به خطر انداختن جان خودش، جلوی آنها می‌ایستد و موفق به بازگرداندن ثروت ملی می‌شود.

این ارتشی وطن‌پرست در جریان حمله عراقی‌ها به خرمشهر نه تنها با آنها می‌جنگد، بلکه به جوانان همراهش هم آموزش می‌دهد. جز او عده‌ای دیگر از نظامیان هم در سریال دیده می‌شوند که شاخص‌ترین آنها، کاراکتر علی به عنوان یک تکاور زبده و فرمانده عده‌ای از جوانان است که در درگیری شهید می‌شود.

طولانی شد اما سوالم همچنان همان است؛ چرا ندیده شلیک می‌کنید؟»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.