یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳

سیاست بازی به رسم شاه نشینان؛

وقتی رییس هیات مدیره خانه سینما یک شبه متحول می شود!

همایون اسعدیان در نشست خبری هیات مدیره خانه سینما

سینماپرس: چندی پس از خط و نشان کشی چاله میدانی توسط شاه نشینان خانه سینما؛ به یکباره رییس هیات مدیره این مجموعه صنفی در چرخشی جدید اعلام نمود که دبیری مرتضی شایسته بر شورا کاملا قانونی است! اقدامی که شاید بیش از هر چیز به موضوع برگزاری مجمع عمومی خانه سینما در اوایل تیرماه بر می گردد.

به گزارش سینماپرس، خانه سینما که به موضع گیری های سیاسی در خلأ اقدامات صنفی مشهور است؛  چند هفته پس از آنکه با انتشار نامه ای تهدید آمیز مدیران واداده سینمایی را در قبال انتخابات دوره جدید شورای صنفی نمایش که به مذاق شاه نشینان خانه سینما خوش نیامده بود مورد خطاب و عتاب قرار داد و ایشان را تهدید کرد و به نوعی مواجهه رسمی هیات مدیره این مجموعه صنفی با انتخاب مرتضی شایسته را به نمایش گذاشت. حالا در چرخشی جدید و پس از نزدیک به سه هفته، همایون اسعدیان رییس هیات مدیره خانه سینما در گفتگویی اینستاگرامی متحول شده و بیان داشت: انتخابات شورای صنفی نمایش کاملا قانونی بوده است و کار معاون نظارت هم در جریان برگزاری انتخابات، قانونی بوده است و از منظر آیین‌نامه‌ای دبیری مرتضی شایسته بر شورا کاملا قانونی است.

البته حال باید منتظر ماند و دید که قبیله حاکم بر هیات مدیره خانه سینما از چنین چرخش یکباره به دنبال چه مقصودی می باشند و آیا چنین موضوع گیری جدیدی حکایت از توافق پشت پرده ای در زمینه سفارش اکران و رانت های پیرامونی آن دارد و یا آنکه ایجاد آرامش برای برگزاری مجمع عمومی خانه سینما در چند هفته دیگر و برخورداری از حمایت های خاص سبب شده تا چنین ظاهر سازی صمیمانه ای صورت پذیرد. پس باید منتظر ماند و دید!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.