جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

محمد احمدی:

بیشتر فیلم‌های اجتماعی با هدف حضور در جشنواره‌های بین المللی ساخته می‌شوند

محمد احمدی تهیه کننده

سینماپرس: محمد احمدی تهیه‌کننده سینما، وضعیت کنونی سینمای ایران و چرایی تولید نشدن آثار با موضوع‌های مختلف را بررسی کرد.

به گزارش سینماپرس، محمد احمدی تهیه‌کننده سینما، درباره تولید نشدن گسترده فیلم‌هایی در ژانرها و موضوعات مختلف و نیاز بیش از پیش سینما به این نوع جریان سازی، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به شخصه خیلی موافق این جریان هستم و همیشه پشت آن ایستادم؛ چون فکر می‌کنم با ساخت آثار سینمایی در ژانرهای مختلف ذائقه‌ها تغییر می‌کنند و سطح توقع و انتظار تماشاچی را بالاتر می‌بریم. این کار وظیفه ما سینماگران است و نباید فقط به فکر درآمد زایی باشیم.

او افزود: قطعاً و با توجه به شرایطی که در سینمای کنونی به وجود آمده، برای رهایی از تکرار و جذب مخاطب نیاز به موضوعات و ژانرهای مختلف داریم.

این تهیه‌کننده ادامه داد: متأسفانه جوّی که بر سینما حاکم شده، تولیدات را به ورطه تکرار کشانده است. بیشتر شاهد دو گونه به اصطلاح اجتماعی و کمدی هستیم؛ از آن بدتر اینکه مخاطبان به آن‌ها روی خوش نشان می‌دهند، اما به نظرم همین دو گونه سینمایی هم به آخر راه رسیده اند.

احمدی بیان کرد: برخی فیلمسازان در فیلم‌های کمدی برای جذب مخاطب به هر ترفندی تکیه می‌کنند و اصلاً فکر عواقب آن نیستند. بیشتر فیلم‌های اجتماعی هم با هدف حضور در جشنواره‌های بین المللی ساخته می‌شوند. از سوی دیگر، به علت بالا رفتن هزینه‌های تولید ریسک پرداخت به موضوع های مختلف کم و درآمدزایی بر محتوا غالب شده است.

این تهیه کننده عنوان کرد: به شخصه «جنجال عروسی» به عنوان اولین فیلم جدی سه بعدی با دریافت دو جایزه مهم بین المللی، فیلم ترسناک «حریم»، فیلم کمدی اجتماعی اپیزودیک «لطفا مزاحم نشوید»، «حقیقت گمشده» با موضوعی ملتهب و «شاعر زباله ها» را با موضوع‌های مختلف ساخته ام که با استقبال هم روبرو شدند، اما متاسفانه امثال من برای ادامه راه و تولید چنین آثاری حمایت نشدند و سینمای تکراری کنونی نتیجه همان حمایت نشدن هاست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.