پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۴

محسن محسنی نسب:

صرف نشان دادن جنایت دخترکشی در سینما، مروج و تاییدیه ای بر این عمل جنایتکارانه است

محسن محسنی‌نسب

سینماپرس: واقعه اخیر تالش و انجام این جنایت به صورتی الگو گرفته شده از فیلم سینمایی «خانه پدری» موضعگیری های بسیاری را به همراه داش که از آن جمله یکی از کارگردانان شناخته شده سینما بود که در صفحه خود نوشت: صرف نشان دادن جنایت دخترکشی در سینما، بدون تقبیح عمل، هیچ تاثیری در حذف این عمل غیر انسانی نداره و اگر خوب پرداخت نشه ممکنه مروج و تاییدیه ای بر این عمل جنایتکارانه داعشی بشه.

به گزارش سینماپرس، هنوز یک سال نشده است که با حمایت مدیریت فرهنگی و سینمایی کشور فیلم سینمایی «خانه پدری» اکران شد. حالا خبری شوکه آور اثبات نمود که تاثیر سینما و چنین تصویرسازی های اشتباهی در اذهان جامعه تبعاتی همچون واقعه ناگوار اخیر را دارد. البته طنز ماجرا آن هنگام است که سازنده اثر که در فیلمش  قتل ناموسی دختر به دست پدر را روایت می کند  طلبکار شده که من باور نمیکنم این اتفاق در ایران افتاده باشد...

با یک بررسی مختصر مشاهده خواهیم کرد که آثار نمایشی تاثیر مستقیمی در زندگی افراد جامعه دارد، وقتی سریال «ستایش» از رسانه ملی پخش می شد چطور اسم «ستایش» فراونی یافت و آن هنگام که «برره» پخش می شد چه میزان در مدارس دعوای برره ای شکل گرفت و دست و پا شکست و چگونه دقیقا نسخه به نمایش درآمده از فیلم «فراری» توسط دخترکی زنجانی تقلید گردید و ...

همین طور می توانیم با یک مطالعه خیلی سطحی مشاهده کنیم که وقتی « ۵ کیلومتر تا بهشت»   دیده شد چه اتفاقی برای یک نوجوان و خانواده او افتاد و حکایت شکایتشان از صداو سیما را و یا بررسی کنیم و ببینیم که مدیریت نابلد فرهنگی کشور چگونه موجب شد تا نوجوانانی با تقلید مرگبار از «عصر جدید» زندگی خود را از دست بدهد!

در همین راستا «محسن محسنی نسب» کارگردان سینما با انتقاد نسبت به عملکرد ضدفرهنگی اینگونه از تولیدات سینمایی نوشت:

صرف نشان دادن جنایت دخترکشی در سینما، بدون تقبیح عمل، هیچ تاثیری در حذف این عمل غیر انسانی نداره و اگر خوب پرداخت نشه ممکنه مروج و تاییدیه ای بر این عمل جنایتکارانه داعشی بشه.

با قدرت تأثیرگذاری هنرمندانه بایستی این حرکت مذموم رو تقبیح و پدری که مجری این جنایت هست رو منزوی و طرد کنیم.
فقط با تولید فیلم های پر محتوا و کارشناسی شده توسط روانشناسهای زبده، میشه فرهنگ هایی پوسیده رو زیر سوال برد و تغییر داد ... البته اگر ارشاد و مرشاد و جیب های گشاد  و ذهن های شاد از تحمیق مردم بذارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.