چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴

صبح امروز صورت پذیرفت؛

بدرقه «صدیقه کیانفر» تا قطعه هنرمندان

صدیقه کیانفر

سینماپرس: بدرقه و خاکسپاری صدیقه کیانفر بازیگر سینما و تلویزیون امروز در قطعه هنرمندان انجام شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تشییع پیکر هنرمند پیشکسوت، صدیقه کیانفر روز چهارشنبه هفتم خرداد در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد. این بازیگر پیشکسوت در روز دوشنبه پنجم خرداد ماه به دلیل ایست قلبی درگذشت.

در این مراسم سیدمحمد طباطبایی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و جمعی از هنرمندان از جمله اصغر همت، هرمز سیرتی، سوسن پرور، سیروس همتی و مختار سائقی و … حضور داشتند.

در این مراسم اصغر همت به ایراد سخنانی درباره این هنرمند پرداخت و گفت: همه صرفاً از خوبی‌ها می‌گویند و شاید در این میان غلو هم بشود، اما همه دوستانی که از نزدیک با خانم کیانفر آشنا بوده‌اند باور دارند که هرچه در مورد ایشان غلو بشود، باز هم حق مطلب ادا نخواهد شد. مهر ایشان، مهر مادری بود.

اصغر همت در ادامه به فروتنی و تواضع بی اندازه صدیقه کیانفر اشاره کرد.

در ادامه سیدمحمد طباطبایی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به سخنرانی پرداخت و گفت: ایشان از معدود بازیگران ایرانی است که در همه حوزه‌های هنرهای نمایشی کار کرده و تا سال‌های آخر عمرشان هم به فعالیت هنری پرداخت و کار کرد. او در هشتاد و شش سالگی در سال ۱۳۹۷ روی صحنه تئاتر حاضر شد.

وی مهمترین ویژگی صدیقه کیانفر را مهربانی وی دانست و اظهار کرد: فکر می‌کنم همه کسانی که با او کار کرده‌اند با نام مادر مهربان از او یاد می‌کنند. درگذشت ایشان خسران است و خسران بیشتر این است که حالا که از این دنیا رفته‌اند ما هیچ خاطره ثبت شده‌ای در قالب کتاب یا فیلم مستند از ایشان نداریم. کاش ما فکر کنیم و خاطرات هنرمندان پیشکسوت را به عنوان تاریخ زنده هنر کشورمان ثبت کنیم.

در ادامه محمد رخساری فرزند مرحوم کیانفر یک پیام صوتی از علی پویان را برای حضار پخش کرد. از دیگر هنرمندانی که در این مراسم به سخنرانی پرداخت زهرا سعیدی بود.

وی گفت: از اینکه در این موقعیت و در این وضعیت خطرناک شیوع کرونا، افراد زیادی برای بدرقه خانم کیانفر آمده‌اند، تشکر می‌کنم. خانم کیانفر بسیار سرزنده و با نشاط بود و من همیشه از معاشرت و مصاحبت با ایشان لذت می‌بردم و یاد می‌گرفتم. از موسسه هنرمندان پیشکسوت تشکر می‌کنم که هنرمندان را با دست تکریم بدرقه می‌کنید.

در ادامه مراسم تدفین خاکسپاری هنرمند پیشکسوت، صدیقه کیانفر انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.