پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

پیشنهاد رییس انجمن فیلمنامه‌نویسان درباره توزیع بودجه عیدی سازمان سینمایی توسط خانه سینما؛

مدیران خانه سینما اشتباه احتمالی خود را جبران کنند/برای توزیع عیدی با رؤسای صنوف مشورت شود

مهدی سجاده چی

سینماپرس: مهدی سجاده‌چی، رییس انجمن فیلمنامه‌نویسان با نگارش نامه‌ای پیشنهاداتی برای نحوه توزیع عیدی بین اعضای صنوف خانه سینما مطرح کرد.

به گزارش سینماپرس، متن نامه مهدی سجاده‌چی ، رییس انجمن فیلمنامه‌نویسان سینما به شرح است:

همکاران محترم!

امیدوارم این روزهای سخت بر شما آسان شود و به زودی روی دیگر زمانه هم خودش را به ما نشان دهد.

می‌خواهم در مورد داستان عیدی‌ امسال نظر بدهم، اما ابتدا نکته‌ای را عرض می‌کنم؛

امروز در یکی از پیام‌رسان‌های اجتماعی تصویر تاسف‌باری دیدم. یک طرف خانواده‌ای شاد بود که پدر گوشی‌اش را برای گرفتن سلفی بالا نگه‌داشته بود و در سمت دیگر خانواده‌ای که به دستان پدر خیره مانده بودند تا از قلکی که بالا گرفته بود، سکه‌ای از سر اقبال پایین بیفتد. توضیح تصویر این بود: «خانواده‌ها در قرنطینه، شرایط مختلفی دارند»

شاید بهتر بود در انتهای سال پیش، مدیران خانه برای شیوه توزیع عیدی با رؤسای صنوف مشورت می‌کردند؛ شاید هم لازم ندیدند و شاید فرصت این‌کار در آن روزها نبود.

به هرحال اینک که به هر دلیل چیزی داده و گرفته نشده پیشنهاد مشخصی دارم که برگرفته از آرا همکاران محترم در رسانه‌های جمعی‌ست.

از مدیران خانه سینما می‌خواهم حال که فرصت هست اشتباه احتمالی خود را جبران کرده و صدای مدیران اصناف را بشنوند؛

۱.بروید و با مسئولین سازمان سینمایی مذاکره کنید، چانه بزنید، فشار بیاورید و در صورت نیاز از توان فشار آوردن اصناف استفاده کنید تا عیدیِ داستان شده امسال به همه اعضای خانه سینما تعلق گیرد.

۲.با این احتمال که گزینه درست‌تر اول با همه تلاش‌های شما محقق نشود، صلاحیت تعیین تعداد عیدی هر صنف را به خود آن صنف واگذار کنید، و با این کار مسئولیت صنفی را به شکل درست به بدنه صنوف منتقل کرده و نیازسنجی را به کسانی بسپارید که به نیازهای اعضای صنف خود آگاه‌تر هستند.

بدیهی‌ست که این متن فقط یک پیشنهاد یا حداکثر نوعی مشورت است و ارزش حقوقی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.