سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

علی عامل هاشمی:

«کامیون» یک کمدی پاک است

علی عامل هاشمی

سینماپرس: بازیگر سریال «کامیون» گفت: مجموعه «کامیون» یک کمدی خیلی پاک است که هیچ چیز زننده‌ای در آن نیست. یعنی شاید بتوان اسم آن را خودسانسوری گذاشت ولی به هر حال در حال تولید یک کمدی کاملا خانوادگی هستیم.

به گزارش سینماپرس، مجموعه «کامیون» به کارگردانی مسعود اطیابی یکی از سریال‌های نوروز ۹۹ است که این روزها ساعت ۲۱ برای مخاطبان از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این سریال داستان زندگی سه دانشجوی جوان را روایت می‌کند که سرمایه خود را از دست داده و با صاحب‌خانه خود مشکل پیدا کرده‌اند.

یکی از بازیگران اصلی این مجموعه علی عامل هاشمی است که از جمله بازیگران فعال در عرصه تئاتر است. به بهانه بازی در این مجموعه با او به گپ و گفتی دوستانه پرداختیم.

علی عامل هاشمی بازیگر مجموعه «کامیون»، درباره پیوستن به گروه بازیگران سریال «کامیون»   و تجربه بازی در این مجموعه گفت: ابتدا که قرار شد در این سریال همکاری کنم، یک سیناپس ۳۰ قسمتی از آن خواندم که در آن اتفاقات کلی سریال توضیح داده شده بود. بعد از آن وقتی پیش آقای اطیابی رفتیم، مشغول ساخت فیلم «انفرادی» بود. رضا عطاران، احمد مهران‌فر و مهدی هاشمی که از قبل با آنها آشنا بودم در فیلم انفرادی بازی می‌کردند و دچار معضل پیدا کردن بازیگری بودند که باید در چند سکانس نقش جوانی‌های آقای مهدی هاشمی را بازی می‌کرد. همانجا آقای هاشمی گفت که علی خیلی به من شبیه است.

وی ادامه داد: به این ترتیب با آقای عبدالله اسکندری تماس گرفتند و ایشان بعد از دیدن من گفت که قابلیت بازی در نقش جوانی‌های آقای هاشمی را دارد. یعنی قبل از اینکه سریال کامیون شروع شود، من برای فیلم ‌ «انفرادی» تست شده بودم و چند سکانس در آن فیلم بازی کردم. بعد که به اینجا آمدیم، متوجه شدم که خود آقای اطیابی با آن سیناپس ۳۰ قسمتی مشکل دارد و در حال انجام اصلاحاتی روی متن است. بر این اساس شهاب عباسی به پروژه اضافه شد و شروع به نوشتن داستان این مجموعه کرد. به این ترتیب خیلی از موارد در قصه تغییر کرد و شخصیت‌های بسیاری به داستان اضافه شد.

هاشمی ضمن بیان اینکه همچنان مشغول فیلمبرداری بخش‌هایی از سریال «کامیون»   هستند، درباره این سریال اظهار داشت: اصولا مجموعه «کامیون» یک کمدی خیلی پاک است که هیچ چیز زننده‌ای در آن نیست. یعنی شاید بتوان اسم آن را خودسانسوری گذاشت ولی به هر حال در حال تولید یک کمدی کاملا خانوادگی هستیم. کمدی که همه چیز آن خیلی رو بوده و مسئله‌ای از تماشاگر پنهان نمی‌شود. علاوه بر این «کامیون» به شدت درباره قشر متوسط جامعه است و ما نیز نماد دانشجوهایی هستیم که باز از قشر متوسط جامعه انتخاب شدند.

این بازیگر افزود: به این صورت از دل خیلی از مردم صحبت می‌کنیم و مخاطبانمان هم تقریبا همان آدم‌ها هستند. شاید ما در این سریال خیلی مخاطب خاص هنری عجیب و غریب نداشته باشیم ولی فکر می‌کنم مردم با کار خیلی ارتباط بگیرند. چرا که عمده جامعه ما همان قشر متوسط و شاید متوسط رو به پایین باشند که به نوعی در فیلم نیز نشان داده می‌شوند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا اتفاقاتی که برای شخصیت‌های این سریال رخ می‌دهد می‌تواند ما به ازای واقعی داشته باشند، بیان کرد: من، بهنام شرفی و هادی مرتضی‌زاده که نقش‌های اصلی این مجموعه را بازی می‌کنیم، در زمانی دانشجو بودیم. اتفاقا من دانشجویی بودم که از خراسان به تهران آمده بود و  به لحاظ بصری مشابه این اتفاق برایم رخ داده است. بر همین اساس باید بگویم خیلی از مواردی که به آن فکر کردیم هم خاطراتی است که شاید در دوران دانشجویی آن را شنیده باشیم. اما به این شکل یعنی مدلی که در سریال بیان و دیده می‌شود، ‌ نبوده است. اصولا هم در بازیگری و هم در ساخت یک کار کمدی باید یک بزرگ‌نمایی وجود داشته باشد تا کمدی شکل بگیرد.

عامل هاشمی ادامه داد: به طور کل کمدی در چند اتفاق صورت می‌گیرد که تکرار، موقعیت و بزرگ‌نمایی از جمله همین موارد است. اگر این سه مورد را در نظر بگیریم، ما مجبوریم که در برخی موارد غلو کنیم. در متن ما نیز این اتفاق رخ داده است. به نوعی این میزان از بدبختی، بیچارگی، نداشتن فکر اقتصادی و مدیریتی؛ در جوان‌های این سریال تقریبا وجود دارد. در این مجموعه سه دانشجو درگیر یک شرکت هرمی شدند و همه پول‌های خود را از دست دادند. البته اکنون مردم خیلی آگاه شدند ولی در زمان قدیم که این شرکت‌های هرمی وجود داشت و خیلی روی بورس بود، بیشتر جوان‌های ما این کار را انجام می‌دادند. حال ما این مسئله را مقداری بزرگ‌نمایی کردیم و با این ضرب‌المثل که هرچی سنگ است برای پای لنگ است، همین طور اتفاقات پشت سر هم برای آنها رخ می‌دهد. ولی اگر اکنون بخواهیم قشر دانشجو را معیار قرار دهیم، فکر می‌کنم این میزان از حماقتی که ما در فیلم داریم را ندارند.

سریال نوروزی شبکه دو است که با بازی مهدی هاشمی، لعیا زنگنه، جهانبخش سلطانی، بیتا سحرخیز، سپندامیرسلیمانی، نادر سلیمانی، علی عامل هاشمی، بهنام شرفی، هادی مرتضی زاده، ماهان عبدی، کامیاب دانشپور از ابتدا تا پایان فروردین ۹۹ پخش خواهد شد.
تصویربرداری «کامیون» ادامه دارد و تا امروز هنرمندانی چون شهاب عباسی، سیاوش مفیدی، گیتی قاسمی، شیوا خسرومهر، خشایار راد، آرزو نبوت، فرهاد بشارتی، مهسا طهماسبی، شیدا یوسفی، فرج‌الله گلسفیدی، مرتضی نجفی، مهدی پتکی، حدیث نیکرو، زهره فکور صبور، امیرحسین صالحی، بهناز یادگاری، عباس محبی و امید روحانی جلوی دوربین رفته‌اند.

فیلمنامه این سریال را شهاب عباسی  بر اساس طرحی از شهروز شکورزاده نوشته است و از دیگر عوامل آن می‌توان به مدیر تصویربرداری: افشین علیزاده، مجری طرح: زهره میلادی، مدیر تولید : محمود ریحان صفت، سرپرست گروه کارگردانی: حمیدرضا علیپور، تدوین: مجید حسنی و مهسا اطیابی، دستیار هنری: نرگس مشایخی، مدیر برنامه‌ریزی : شیرین خشایی، طراح صحنه: رامین عاشوری، طراح لباس: هما بهجتی، طراح گریم: امید گلزاده،    مدیر صدابرداری: مهیار ریحان صفت، منشی صحنه: پونه خامین،    امورصداگذاری: محمدحسین ابراهیمی، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: حسن نجفی، مدیران تدارکات: حسین امینی و علیرضا کفایتی، عکاس: سید حسام اطیابی، روابط عمومی و مشاور رسانه ای: مطهره کشاورز محمدیان و علی کشاورز اشاره  کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.