سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱

از قرنطینه خودخواسته کارگردان تا پاسخ تهیه کننده؛

صفر تا صد شایعه ابتلای عوامل «ایل‌دا» به کرونا

سریال ایل دا

سینماپرس: علیرضا سبط احمدی تهیه‌کننده سریال «ایل‌دا» به ادعای مجید مظفری درباره ابتلای عوامل سریال به کرونا پاسخ داد.

به گزارش سینماپرس، چندی پیش کانون کارگردانان سینمای ایران در نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیما از ابتلای راما قویدل کارگردان سینما و تلویزیون به کرونا خبر داده بود. قویدل کارگردانی سریال دفاع مقدسی «ایل دا» را به عهده دارد.

**قویدل: به قرنطینه خود خواسته رفته بودم

پس از انتشار این خبر، قویدل در مصاحبه ای با سیمافیلم این ادعا را تکذیب کرد و گفت: به دلیل اینکه پیش‌ از این سابقه بیماری تنفسی داشتم ترجیح دادم در بازگشت به تهران برای تعطیلات نوروز «قرنطینه خودخواسته» را به دور از خانواده ام و برای حفظ سلامتی آن ها انجام دهم. در این مدت با مشورت پزشک در خانه هستم و خدا را شکر در حال حاضر مشکلی ندارم و آماده ادامه کار هستیم که قسمت های روزهای ابتدایی آغاز دفاع مقدس در سریال «ایل دا» را تصویربرداری کنیم و به محض آماده شدن شرایط به خرم آباد باز خواهیم گشت.

وی اضافه کرد: در این روزها به جز چند تن از دوستانم و مرکز سیما فیلم با کسی وضعیتم را مطرح نکردم زیرا مطمئن نبودم و معتقدم فرد اگر اراده کند می تواند از عهده مشکلات و سختی ها برآید. ترجیحم این بود که این بحث عمومی و رسانه ای نشود که متاسفانه رسانه ای شد و عده ای تصور کردند بنده دچار بیماری کرونا شدم.

**مظفری: کارگردان و چند تن از بازیگران بیمار شده اند

اما ماجرا به همین جا ختم نشد و این بار «مجید مظفری» که در سریال «ایل دا» بازی می کند، ادعا کرد که نه تنها راما قویدل بلکه چند تن  از بازیگران این سریال هم به این بیماری مبتلا شده اند. فکر می‌کنم مسوولان تلویزیون بیشتر باید به این قضیه توجه می‌کردند و کرونا را جدی‌تر می‌گرفتند؛ چرا که ویروس تصاعدی بالا می‌رود و قابل کنترل نیست. آقایان خودشان را ایزوله می‌کنند و آن‌وقت ما باید جلوی دوربین برویم.

وی ادامه داد: تقریبا اوایل اسفند ماه بود که من از چندین دکتر پرسیدم، شرایط چگونه است و خطر این ویروس تا چه میزان جدی است که اعلام کردند خطرناک است و من نیز اعلام کردم که برای ادامه‌ِ کار در این شرایط همکاری نمی‌کنم اما گروه برای ادامه تصویربرداری راهی شدند و یکسری سکانس‌ها را گرفتند.

مظفری تصریح کرد: در آن زمان مشخص شد که یکی از بازیگران خانم و آقا دچار بیماری شده‌اند. دکترها اعلام کردند آنها علائم کرونا را ندارند ولی بهتر است قرنطینه شوند. اما مجدد حالشان بدتر شد و دوباره راهی دکتر شدند که باز هم مطرح شد که دچار ویروس نشده‌اند. به هر حال این کشمکش‌ها در آن شرایط وجود داشت تا اینکه ۲۷ اسفند ماه اعلام شد که در گروه، برخی دچار ویروس شده‌اند و به تهران آمده‌اند. از میان آنهایی که دچار ویروس شده‌اند راما قویدل هم دچار این ویروس شد. خود من هم نگران ایشان بودم به دلیل اینکه بیماری آسم هم داشتند. با او احوال‌پرسی کردم و گفت که در خانه در قرنطینه و در حال مداوا است.

**سبط احمدی: جانب انصاف و عدالت را داشته باشیم

در نهایت این بار علیرضا سبط‌احمدی تهیه‌کننده سریال «ایل‌دا» درباره شایعه ابتلای عوامل سریال به کرونا گفت: متاسفانه جوی از سوی برخی افراد با هدف ضربه به پروژه‌ای با مضمون دفاع مقدس ایجاد شده که امیدوارم دوستان با عدالت درباره این کار بسیار سخت در منطقه‌ای که علاوه بر شیوع ویروس کرونا با سیل هم مواجه شد برخورد کنند و جانب انصاف را رعایت کنند. آقای کمانگیر به گواه صحبت‌هایشان با یکی از سایت‌های سینمایی از تهران و سر تمرین تئاتر مبتلا شدند که با بروز علائم بلافاصله ایشان را به بیمارستان بردیم. تشخیص بیمارستان درست نبود تا اینکه سر صحنه علائم حاد شد. ایشان را در یک اتاق قرنطینه کردیم تا اینکه در بیمارستان دیگری مورد مداوا قرار گرفت. آفیش کردن ایشان در حالی که کرونا داشته‌اند کذب محض است.

وی ادامه داد: من به عنوان تهیه‌کننده تمام موارد بهداشتی جهت جلوگیری از بروز و شیوع بیماری را طبق پروتکل ابلاغی گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم سر صحنه رعایت کردم و تمام مواد ضدعفونی را از تهران تهیه کرده و به گروه رساندم تا اعضای گروه دچار آسیب نشوند.

وی ادامه داد: از ۲۰ اسفندماه نامه ستاد کرونای لرستان به دستم رسید. در نامه درخواست شده بود تمام کارهای گروهی و جمعی تعطیل شود. از ۲۱ اسفندماه طبق دستور مرکز سیمافیلم از اعضای گروه خواستم برای سلامتی خود و خانواده‌هایشان در هتل محل اقامت بمانند و روز یکشنبه ۲۵ اسفندماه به تهران برگشتیم و از همه اعضای گروه خواستم چند روزی را در قرنطینه خانگی باشند که دچار مشکل نشوند. دوستانی که مدعی هستند تا ۲۷ اسفندماه کار کردیم اصلا واقعیت ندارد. ما روز ۲۵ اسفندماه در تهران بودیم و بعد از گذشت نزدیک به سه هفته خوشبختانه هیچ بیماری در افراد مشاهده نشده است.

سبط احمدی در پاسخ به «مجید مظفری» که مدعی ابتلای کارگردان و دو نفر از عوامل مجموعه «ایل‌دا» به کرونا است٬ گفت: من از ایشان متعجب هستم. آقای مظفری در شرایط شیوع بیماری حاضر نشد همراه گروه باشد؛ چطور از وضعیت بهداشت و رفت و آمد اعضای گروه مطلع است و قضاوت می‌کند در حالی که از همان ابتدای شیوع کرونا در کار حضور نداشت. ایشان همیشه در صحبت‌هایشان افراد را توصیه به عدم قضاوت زودهنگام می‌کنند و امیدواریم به توصیه خودشان عمل کنند.

وی ادامه داد: من به عنوان تهیه‌کننده سریال «ایل‌دا» مدعی هستم که هیچ یک از عوامل گروه که نزدیک به ۱۲۰ نفر در خرم‌آباد بودند مبتلا به کرونا نشدند؛ تنها آقای کمانگیر که از تهران آلوده شده بود در میان گروه قرار گرفت. دستیار لباس و دستیار صحنه در خرم‌آباد دچار سرماخوردگی شدند که به سرعت بهبود یافتند و ما هر روز تا همین امروز جویای احوال تمام گروه از سرگروه‌ها هستیم. آقای قویدل هم که خود بیماری زمینه‌ای دیگری داشتند با مشاوره پزشک ترجیح به خود قرنطینگی داشتند که در روزهای گذشته ایشان هم اعلام کردند خوشبختانه کرونا ندارند و در سلامت کامل به سر می‌برند.

سبط‌احمدی در خاتمه گفت: امروز همه مردم دنیا در شرایط سخت قرار دارند؛ بهتر است این روزها به عدالت و انصاف رفتار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.