سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

به دلیل توقف کار بر اثر شیوع کرونا؛

عوامل ساخت «ماتریکس ۴» چشم به کمک مالی از دولت آلمان

ماتریکس

سینماپرس: استودیو بابلزبرگ آلمان در صدد یافتن راه‌حلی با صدها تن از عوامل فیلم‌های «ماتریکس ۴» و «آن چارتد» است که اوایل همین ماه کارشان متوقف شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، صدها تن از عوامل ساخت «ماتریکس ۴» و «آن چارتد» که به دلیل جلوگیری از گسترش کرونا ویروس بی‌کار شده‌اند، از استودیو بابلزبرگ آلمان خواسته‌اند تا شامل حال بسته‌های حمایتی دولت آلمان شوند.

در حالی که تولید این فیلم‌ها متوقف شده بسیاری از اعضای مستقلی که برای ساخت این فیلم‌ها استخدام شده‌بودند بدون دستمزد مانده‌اند و بیش از ۳۰۰ تن از آنها تهدید کرده‌اند که اگر به تواقفی با استودیو نرسند از آن شکایت خواهند کرد.

هم فیلم لانا واچوفسکی که در ادامه فیلم پرفروش «ماتریکس» در دست ساخت بود و هم «آن چارتد» روبن فیشر با بازی تام هالند قرار بود با بابلزبرگ کارشان را ادامه دهند اما فیلمبرداری در عمل آغاز نشده بود. عوامل «ماتریکس ۴» در حال سفر به برلین بودند که کمپانی برادران وارنر به دلیل کرونا فیلمبرداری فیلم را لغو کرد و «آن چارتد» هم تنها چند روز با شروع عکاسی رسمی فیلم فاصله داشت.

اکنون چارلی ووبکِن مدیر عامل بابلزبرگ گفته است که ممکن نبود بتوانیم به عوامل این فیلم‌ها بگوییم چه زمانی فیلمبرداری این دو فیلم با توجه به شرایط فعلی آغاز می‌شود. وی تاکید کرده به همین دلیل استودیو وادار شده قراردادهایی را که با کارکنان مستقل داشته است فسخ کند.

اما در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین، نمایندگان این گروه گفتند امیدوارند استودیو برای دریافت کمک به آنها از دولت آلمان، اقدام کند اما مسئولان بعید می‌دانند این گروه در بسته کمک به صنعت فیلم که دولت آلمان روز جمعه ارایه کرد، جای بگیرند؛ زیرا فیلمبرداری آن‌ها شروع نشده بود و از طرفی تولید کنندگان این دو فیلم فقط درخواست کرده بودند که تخفیف مالیاتی ۲۵ درصدی شامل حال آنها شود.

در عین حال این استودیوی آلمانی گفته است ممکن است این گروه شامل دیگر برنامه‌های کمک مالی فدرال که اخیراً از سوی دولت آلمان ارایه شده، بشوند. یک بسته کمک ۵۵ میلیارد دلاری برای مشاغل کوچک و کارگران مستقل که مطرح شده ممکن است عوامل این پروژه‌ها را نیز شامل شود.

قرار بود «ماتریکس ۴» و «آنچارتد» ۲۵ میلیون یورو و ۲۱.۱۵ میلیون یورو تخفیف مالیاتی دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.