جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

جشنواره فیلم «خاور دور»؛

«کرونا» یک جشنواره سینمایی در ایتالیا را تعطیل کرد

جشنواره فیلم «خاور دور»

سینماپرس: جشنواره فیلم «خاور دور» در اودین ایتالیا که یکی از بهترین ‌جشنواره‌ها در نوع خود در تقویم سینمایی ایتالیا محسوب می‌شود، دوره بعدی‌اش را دیرتر برگزار می‌کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم «خاور دور» که هر سال در اودین در شمال شرقی ایتالیا برگزار می‌شود، از آنجا که اخیراً در این منطقه شیوع ویروس کرونا مشاهده شده، دیرتر برگزار خواهد شد.

این فستیوال که امسال بیست و دومین دوره آن برگزار می‌شود، قرار بود از ۲۴ آوریل تا ۲ ماه می (۴ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) برگزار شود. اکنون سازمان‌دهندگان این جشنواره از به تأخیر افتادن آن به مدت دو ماه خبر داده‌اند و اعلام کرده‌اند جشنواره را از ۲۶ ژوئن تا ۴ جولای (۶ تا ۱۴ تیر ۱۳۹۹) برگزار می‌کنند.

آنها اعلام کرده‌اند که این تصمیم سختی بود زیرا همه کارهای این جشنواره انجام شده بود اما با توجه به اقدامات بهداشتی پیش‌گیرانه برای مانع شدن از گسترش این بیماری، آنها امکان انتخاب دیگری نداشتند.

سابرینا باراستی از بنیانگذاران این جشنواره گفت: سلامت مردم از هر چیزی مهم‌تر است.

سازمان‌دهندگان این جشنواره یادآوری کردند که دوازدهمین دوره کارگاه تولید همزمان آسیا-اروپا در زمان تعیین شده قبلی یعنی از ۲۸ ژوئن تا ۲ جولای برگزار خواهد شد.

طبق برنامه تعیین شده جشنواره خاور دور امسال همچنین از بازیگر و کارگردان قدیمی فیلیپینی یعنی ادی گارسا تجلیل خواهد کرد و گرامیداشت برادران واتانابه از ژاپن را در برنامه خواهد داشت.

یکی از دلایل به تعویق افتادن این جشنواره این است که مهمانان اصلی آن باید از کشورهای آسیایی که درگیر ویروس کرونا هستند، راهی ایتالیا شوند که خودش هم مشکلاتی در این زمینه دارد.

ایتالیا که یکی از کانون‌های ویروس کرونا شده است تا پنجشنبه بیش از ۵۰۰ مورد ابتلاء و ۱۴ مورد مرگ را ثبت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.