جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

دروغی که با تکرار راست شد!

«پولانسکی» در جوایز سزار شرکت نمی‌کند

«رومن پولانسکی» کارگردان سینما

سینماپرس: کارگردان جنجالی تایید کرد که روز جمعه در مراسم اهدای جوایز سزار شرکت نمی‌کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، رومن پولانسکی که با جدیدترین فیلمش با عنوان «یک افسر و یک جاسوس» ۱۲ نامزدی در جوایز سزار فرانسه کسب کرده، اعلام کرد جمعه شب در مراسم اهدای جوایز سزار شرکت نمی‌کند.

در حالی که نامزدی وی موجب خشم گروهی از فمینیست‌ها از آکادمی سزار شد و در ادامه ۲۱ عضو هیات مدیره «انجمن حمایت از سینما» که ناظر بر آکادمی سزار است استعفا کردند؛ پولانسکی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در مراسم اهدای جوایز شرکت نمی‌کند.

وی گفت: در این چند روز همه دارند از من می‌پرسند که در مراسم سزار شرکت می‌کنی یا نه؟ و من در جواب می‌پرسم چطور می‌توانم شرکت کنم؟

این کارگردان ادامه داد: ما که می‌دانیم این شب چطور پیش می‌رود. فعالان، قبلاً مرا تهدید کرده‌اند و گفته اند در برابر مکان برگزاری هستند. برخی دیگر قصد دارند از این موقعیت برای محکوم کردن کل مجموعه استفاده کنند. قول می دهم این مراسم بیشتر شبیه یک سمپوزیوم باشد تا جشن سینما.

پولانسکی گفت در مراسم شرکت نمی‌کند تا از همکارانش و نیز همسر و فرزندانش حمایت کند. وی گفت: آنها به شدت آسیب دیده‌اند.

وی افزود: رسانه‌ها و مطبوعاتی‌ها با نامزدی تیم ما برای دریافت ۱۲ جایزه سزار چنان برخورد کرده‌اند که انگار هیات مدیره به ما هدیه داده و به همین دلیل آنها را مجبور به استعفا کردند. این رای مخفی ۴۳۱۳ عضو و نیز ۱.۵ میلیون تماشاگری که آمده‌اند فیلم را ببینند، تحلیل می‌برد.

این فیلمساز به اتهامات جدیدی که به وی زده شده و شعار فعالان که گفته‌اند ۱۲ نامزدی برای تجاوز به ۱۲ زن دریافت کرده است، گفت: این‌ها خیالات ذهن‌های ناسالم است و وقتی یک دروغ را ۱۰۰۰ بار تکرار کنی دیگر راست می‌شود.

ماه پیش پولانسکی جایزه کارگردانی را از جوایز لومیر دریافت کرد. وی در این جوایز ۵ نامزدی کسب کرده بود. او در آن مراسم هم حضور نیافته بود و به جای وی کارگردان دستیارش این جایزه را پذیرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.