چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰

پس از شکست در جلب مخاطب؛

درخواست «نرگس مست» برای ادامه اکران در نوروز

نرگس مست

سینماپرس: تهیه‌کننده فیلم «نرگس مست» با اشاره به این‌که پس از بازگشایی سالن‌های سینمایی باید رعایت اصول بهداشتی مدنظر باشد، از دست‌اندرکاران اکران خواست تا فرصتی برای ادامه نمایش فیلم‌هایی مثل «نرگس مست» که روی پرده بودند، در تعطیلات نوروز داده شود.‌

به گزارش سینماپرس، عبدالله اسکندری در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره ادامه اکران فیلم «نرگس مست» که از ۲۳ بهمن ماه روی پرده سینما رفته بود بیان کرد: «نرگس مست» که دو سال در صف اکران بود، فیلمی فرهنگی است که البته در زمره فیلم‌های هنر و تجربه قرار نمی‌گیرد، اما از آن دسته فیلم‌های با فروش هجومی هم نیست، یعنی جزء فیلم‌های بدنه و میانه‌ای است که فروش آن‌ها باید تدریجی و در درازمدت باشد.

او افزود: این فیلم پس از دو سال در زمان مرده اکران سینماها به نمایش درآمد؛ زمانی که بسیاری از فیلم‌ها می‌سوزند ولی به هر حال این فرصت به ما رسید و چون قبل از شروع اکران، جشنواره فجر بود تا ۲۲ بهمن امکان تبلیغات خوبی هم نداشتیم که اگر هم تبلیغ می‌کردیم در شلوغی جشنواره دیده نمی شد. البته بعد هم که تبلیغ را شروع کردیم یک هفته از اکران گذشت و ما با وجود تبلیغات انجام‌شده در روزهای ابتدایی اکران شرایط نسبتا خوبی نداشتیم، اما فروش فیلم در دو روز آخر دوبرابر شده بود تا این‌که به معضل ملی شیوع ویروس کرونا برخورد کردیم و به‌خاطر سلامتی مردم سینماها تعطیل شدند.

اسفندیاری ادامه داد: حال در این شرایط خواهش من این است که حق طبیعی ما در اکران داده شود، یعنی مسئولان سینمایی و شورای صنفی فرصتی برای ادامه اکران فیلم در عید به ما بدهند تا بتوانیم به فروش حداقلی برسیم.

او تاکید کرد: حتی اگر یکی دو هفته آینده هم اکران فیلم‌ها از سر گرفته شود وضعیت به گونه‌ای است که باید تبلیغات را دوباره انجام دهیم یعنی انگار همه چیز از نقطه صفر برای ما شروع می‌شود و هر آن‌چه انجام داده بودیم تقریباً هدر رفته است، این در حالی است که فیلم «نرگس مست» روند رو به رشدی در فروش داشت. در هر صورت خواسته ما این است که کسانی که سیاست‌گذاران سینمایی هستند جدا از مسائل مادی که باید به‌جا مورد توجه قرار گیرد، به این مسائل فرهنگی هم توجه کنند تا چنین فیلم‌هایی زمین نخورند و کسانی که با نگاهی فرهنگی فیلمی ساخته‌اند که می‌تواند با اکران خوب فروش مناسبی هم داشته است از فیلمسازی پشیمان نشوند.

او یادآور شد: برخلاف بسیاری دیگر از فیلم‌ها تعداد سینماهای «نرگس مست» کمتر از ۲۰ سالن بوده و می‌شود شرایطی را فراهم کرد تا اکران چنین فیلمی در تعطیلات عید نیز ادامه داشته باشد.

 اسفندیاری با اشاره به این‌که «هر زمان سینماها بازگشایی شوند ضروری است برای رعایت مسائل بهداشتی پیش از ورود تماشاگران به سالن‌ها و همین‌طور با فاصله دادن صندلی‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شود» گفت: فیلم «نرگس مست» درباره مفاخر فرهنگی این مملکت مثل فرخی یزدی و عارف قزوینی است که می‌توانند به نسل جدید معرفی شوند و به همین دلیل باید بیشتر مورد پشتیبانی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.