چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

سریال «در میان خاکستر»؛

«شبکه آی فیلم» میزبان روایتی از مظلومیت خرمشهر می شود

سریال در میان خاکستر

سینماپرس: سریال ۱۶ قسمتی «در میان خاکستر» به کارگردانی سجاد امیریزدانی و تهیه کنندگی مهدی همایونفر و تهیه شده در گروه مستند روایت فتح از پنجشنبه هشتم اسفند ماه روی آنتن شبکه آی فیلم می رود.

به گزارش سینماپرس، امیریزدانی با اشاره به این که سال ۹۵ مشغول تحقیق برای ساخت مستندی درباره ی خرمشهر بودم، بر حسب اتفاق و به دلیل یک تشابه اسمی با شخصیت شهید مهدی آلبوغبیش آشنا شدم گفت: در ابتدا قرار بود من یک متن برای ساخت اثری مستند درباره ی خرمشهر بنویسم  اما با پیشرفت تحقیقات، و آشنایی با شهید آلبوغبیش روی شخصیت ایشان متمرکز شدم و پس از تکمیل تحقیقات به مسئولین وقت روایت فتح پیشنهاد ساخت یک اثر مستند – داستانی درباره ی شهید مهدی آلبوغبیش را دادم. آقای همایونفر قبول کردند ولی با پیشرفت فیلمنامه کفه ی داستانی اثر بر کفه ی مستند غلبه کرد. حالا اگر چه این سریال در فرم داستانی ساخته شده اما بیشتر وقایع آن بر اساس واقعیت هایی است که در مصاحبه با مبارزان خرمشهری جمع آوری شده است.
کارگردان سریال «در میان خاکستر»  اضافه کرد: مهمترین ویژگی ای که نبرد ۴۰ روزه ی خرمشهر رو از خیلی از فضاهای جنگ تحمیلی متمایز می کند شکل گیری جنگ شهری در مقاومت ۴۰ روزه ی خرمشهر هست. امکانات موجود واقعاً کفاف بازسازی خرمشهر سال ۵۷ را نمی داد، با توجه تلاش های بسیار در طراحی صحنه و لباس به عنوان کارگردان باید قبول کرد که در ساخت چنین اثری دوربین شما محدود است و نمی تواند مثل یک اثر مربوط به امروز و حال جامعه حرکت داشته باشد. خیلی از وسایل مورد نیاز برای رسیدن به فضای خرمشهر سال ۵۷، امروز واقعاً وجود نداره و در عین حال شما باید همچنان وفادار به واقعیت آن روز باشید. برای مثال وقتی یکی از شخصیت های فیلم درآن زمان مغازه ی لوازم یدکی ماشین داشته، شما نه می توانید شغل شخصیت را تغییر بدهید، نه شخصیت را حذف کنید و نه لوازم یدکی ماشین های سال ۵۷ را به خوبی تهیه کنید و همه این مشکلات با زمان و امکانات محدود چند برابر میشود. به هر حال همه تیم تولید در تلاش بودند تا بهترین حالت ممکن بوجود بیاید و امیدوارم همین طور شده باشد.
امیریزدانی در پایان عنوان کرد:  این سریال می‌کوشد با به کار گرفتن بازیگران جوان و باانگیزه در کنار عوامل با تجربه داستانی متفاوت درباره مقاومت مظلومانه مردم خرمشهر برابر ارتش بعث عراق روایت کند.
ارسطو خوش‌رزم، حمیدرضا محمدی، سوده ازغندی، ژاله کاظمی، ایمان سلگی، مرتضی حسنلو، فاطمه عریضی، مسعود رحیم‌پور، امیرعلی مجلسی، مسعود کشاورز، محمدامیر زارع، بدرالسادات برنجانی بازیگران سریال هستند.
علاقمندان می توانند از هشتم اسفند ماه هر شب ساعت ۲۰ بیننده سریال «در میان خاکستر»  از شبکه آی فیلم باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.