دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

غنیمت آثار خارج از جشنواره از بهترین فصل اکران؛

ترکیب بحث برانگیز اکران های نوروز ۱۳۹۸/ وقتی سازمان سینمایی سیاستگذاری اصولی ندارد!

اکران نوروزی

سینماپرس: ترکیب هفت فیلم اکران سینماها در نوروز ۹۹ در حالی معرفی شد که تنها سه فیلم «شنای پروانه»، «خوب، بد، جلف۲؛ ارتش سری» و «پسرکشی» از جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر در آن حضور دارند، موضوعی که نشان از عدم سیاستگذاری حمایتی برای جشنواره فیلم فجر توسط سازمان سینمایی دارد!

به گزارش سینماپرس، محسن امیریوسفی رییس شورای صنفی نمایش و عضو شورای اکران نوروزی سازمان سینمایی در گفتگو با مهر درباره فیلم‌های اکران نوروزی گفت: در جلسه امروز دوشنبه ۵ اسفندماه مقرر شد فیلم سینمایی «بازیوو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی در سرگروه باغ کتاب، «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد در سرگروه ماندانا، «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت در سرگروه مگامال، «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی در سرگروه کورش، «پسرکشی» به کارگردانی محمدهادی کریمی در سرگروه ایران مال، و «زن‌ها فرشته‌اند۲» به کارگردانی محمدحسین فرحبخش در سرگروه ایران به‌عنوان فیلم‌های اکران نوروز ۹۹ روی پرده بروند.

وی افزود: «خوب بد جلف؛ ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی هم پیش از این در سرگروه آزادی نمایش خود را آغاز کرده است که جزو همین ترکیب اکران نوروزی محسوب می‌شود.

به گفته امیریوسفی سرگروه فیلم‌ها هم به صورت قرعه کشی معین شده و هنوز تاریخ قطعی آغاز اکران نوروز ۹۹ مشخص نشده است.

وی افزود: در جلسه‌ای که امروز برگزار شد محمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیر اداره ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، محمود اربابی نماینده رئیس سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی و من به عنوان رییس شورای صنفی نمایش حضور داشتیم و مقرر شد برای فیلم‌های «آیند» و «به زودی» در سرگروه‌ها هفته آینده جلسه قرعه کشی برگزار خواهد شد.

امیریوسفی همچنین یادآور شد: ۲ فیلم دیگر به‌عنوان فیلم‌های رزور انتخاب شده‌اند که در صورت نرسیدن هر کدام از این فیلم‌ها آن ۲ فیلم جایگزین می‌شوند که نام این دو فیلم فعلاً نزد ما محفوظ است.

این عضو شورای اکران نوروزی در پاسخ  به این سوال که چرا فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» که برای دومین سال پیاپی متقاضی اکران نوروز بوده است، در ترکیب فیلم‌های امسال هم غایب است، گفت: فیلم‌های زیادی متقاضی اکران نوروزی بودند اما این فیلم جزو انتخاب‌های ما در شورای اکران نوروزی نبود.

رییس شورای صنفی نمایش در پایان درباره اولویت فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در اکران نوروزی اظهار کرد: فیلم‌های اکران نوروزی در اولویت بودند و بر اساس همین هم فیلم‌ها انتخاب شدند ولی ما سعی کردیم با عدالت با دفاتر پخش برخورد کنیم و نوع فیلم‌ها را هم در نظر داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.