یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

مسعود دلخواه:

جشنواره‌های خصوصی هدفمند دلگرم‌کننده هستند

مسعود دلخواه

سینماپرس: کارگردان تئاتر گفت: جشنواره‌های خصوصی که هدفمند برگزار می‎شوند اقدامی دلگرم‌کننده و مثبت هستند.

به گزارش سینماپرس، مسعود دلخواه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا درباره برگزاری رویدادی مانند جشنواره تئاتر هامون اظهار داشت: وجود چنین رویدادی در کنار جشنواره سراسری رویداد خوبی محسوب میشود و می تواند به گروه های مختلف برای دیده شدن کمک کند.

وی با اشاره به صحبتهای هادی حجازیفر به عنوان دبیر و برگزارکننده جشنواره در خصوص آمار متقاضیان و شرکت کنندگان خاطرنشان کرد: تعداد کسانی که تقاضای شرکت در جشنواره را در بخش های مختلف داشتند عددی بزرگ و غیرقابلباور بود که نشان می دهد تقاضا وجود دارد و جوانان به دنبال فرصت هایی هستند که بتواند آثار و خلاقیت های هنری خود را به معرض تماشا بگذارند.

وی افزود: با این شرایط، برگزاری جشنواره تئاتر هامون با برگزار کردن این رویداد اقدامی مثبت و دلگرم کننده ای را به ثمر رساند تا مستقل از جشنواره های دولتی کاری برای هنرمندان انجام شود.

کارگردان نمایش شاه لیر تصریح کرد: به دلیل برگزاری همزمان این رویداد با دو جشنواره فجر که آنها نیز تداخل زمانی داشتند فرصت برای تماشای آثار نخستین جشنواره تئاتر هامون نداشتم اما در شب اختتامیه به عنوان میهمان شرکت کردم و از برگزاری چنین رویدادی حقیقتا خرسند شدم.

وی با بیان اینکه اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر هامون بسیار خوب برگزار شد عنوان کرد: این آیین بسیارمنظم و بدون برنامه های اضافه و خسته کننده بود و دبیر جشنواره هم کوتاه صحبت کردند و میهمانان صاحب نام و برجسته نیز دعوت کرده بودند که به نظر من برگزار این رویداد تجربه خوبی بود.

این نمایشنامه نویس اظهار داشت: جشنواره های تئاتری مختلف از جمله ویژه بانوان، کودکان و نوجوان، آماتوری، حرفه ای، مونولوگ و چنین رویدادهایی که خصوصی یا دولتی برگزار می شوند به هنرهای نمایشی کمک شایانی می کند.

وی افزود: هر جشنواره که هدفمند باشد حال به صورت خصوصی یا دولتی برگزار شود فرصتی را ایجاد می کند که جوانان حرف و دغدغه خود را بیان کنند و هنر خود به نمایش بگذارند.

به گفته دلخواه، چنین رویدادهایی را هنرمندان باید اعتبار ببخشند تا برای موضوعات مختلفی که در جامعه به وقوع می پیوندند فرصت بروز و ظهور پیدا کنند و در میان عموم جامعه مطرح کنند این روندی مثبت در عرصه هنرهای نمایشی است.

نخستین جشنواره تئاتر هامون به دبیری هادی حجازی فر از ۱۵ تا ۲۵ بهمن‌ماه در دو بخش نمایشنامه نویسی و صحنه ای همزمان با سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار شد و با معرفی بهترین بازیگر زن، مرد، کارگردان، نمایشنامه نویس و نمایش شامگاه ۲۶ بهمن ماه به کار خود پایان داد.

این رویداد هنری آذرماه فراخوان خود را منتشر کرد و در پایان ۲۲ نمایش در دو نوبت ۱۸ و ۲۱ به صحنه رفتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.