چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

فشار دولت یا تدبیر سیما؛

وقتی «نقد سینما» نیز محکوم به ضبطی بودن می شود

برنامه «نقد سینما» با اجرای بهروز افخمی

سینماپرس: تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «نقد سینما» از ضبطی شدن این برنامه سینمایی شبکه پنج سیما در طول جشنواره فیلم فجر خبر داد و دلایل این تصمیم را تشریح کرد.

به گزارش سینماپرس، یوسف بچاری تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «نقد سینما» با اشاره به تولیدی شدن این برنامه در ایام جشنواره فجر تصریح کرد: در تصمیم‌گیری برای ضبطی شدن ویژه‌برنامه‌های زنده مرتبط با جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر، دو نکته مدنظر بوده است؛ یکی بالا بردن کیفیت برنامه‌ها است چون برنامه زنده سرعت و شتاب بیشتری نیاز دارد و دیگری فراهم شدن امکان حضور کارشناسان متنوع‌تر در برنامه که با توجه به زمان پخش برنامه در ساعات قبل از نیمه شب دست‌مان بازتر است.

وی ادامه داد: در جشنواره فیلم فجر برنامه «نقد سینما» ساعت ۱۲ و نیم شب روی آنتن می‌رود و تا دو و نیم یا سه بامداد پخش آن ادامه پیدا می‌کند. با توجه به این ساعت پخش، با ترفند ضبطی شدن، می‌توانیم اشخاص و کارشناسان بیشتری را برای حضور در برنامه با خود همراه داشته باشیم.

بچاری تأکید کرد: البته فاصله زیادی بین ضبط و پخش نیست و صرفاً چند ساعت زودتر برنامه ضبط و برای پخش ارسال می‌شود. این فاصله بین ضبط و پخش هم آنچنان زیاد نیست که بخواهد بازبینی خاصی روی آن صورت بگیرد. اما شرایط مهمانان بهتر است و تا نیمه شب مجبور نیستند برای حضور در برنامه منتظر بمانند.

وی افزود: از طرفی در برنامه زنده ممکن است بحث جایی طولانی شود و ما گاهی مجبور شده‌ایم برخی آیتم‌ها را پخش نکنیم و با ضبطی شدن برنامه مدیریت بهتری روی کنداکتور خواهیم داشت.

بچاری درباره اینکه چرا برنامه در همان ساعت ۲۲ و قبل از نیمه شب به‌صورت زنده پخش نمی‌شود هم توضیح داد: کنداکتور شبکه پنج در آن ساعت به صورت شبانه خالی نیست و برای ۱۰ شب متوالی مجبوریم بعد از نیمه شب برنامه را روی آنتن ببریم.

تهیه‌کننده «نقد سینما» در پایان درباره تغییرات این برنامه در ایام جشنواره اظهار کرد: به برنامه امسال دو میز فرعی اضافه شده است تیمی از دانشجویان علوم انسانی تشکیل داده‌ایم که فیلم‌ها را می‌بینند و درباره آن‌ها گفتگو می‌کنند و یک میز فرعی نقد داریم. همچنین میز دیگری برای فیلم‌های کوتاه و مستند داریم که از کارگردانان دعوت می‌کنیم و صادق داوری‌فر مستندساز و مجری رادیو در آن حضور دارد. منتقدان سینمایی برنامه نیز به اقتضای فیلم‌ها ترکیب‌های متفاوت‌تری خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.