سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

به کارگردانی روح اله رفیعی؛

«یک شهر زینب» در شبکه اول سیما

مستند «یک شهر زینب»

سینماپرس: مستند «یک شهر زینب» پنج شنبه دهم بهمن ماه ۱۳۹۸ از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، روح اله رفیعی کارگردان مستند «یک شهر زینب» گفت: این مستند روایتی است از پایمردی مادران شهدا در شهرک های نبل و الزهرا در شمال سوریه که ۴ سال در محاصره بودند و بهمن ۱۳۹۴ توسط نیروهای مقاومت آزاد شدند.

رفیعی ادامه داد: تیم پنج نفره ما چند ساعت پس از آزادسازی به شهر وارد شد، از قبل سناریوهایی برای کار تعریف کرده بودیم، تصمیم گرفتیم برویم به منطقه و هر کدام از سناریوها را که بتوانیم دست بگیریم و استارت کار را بزنیم.

ایده اولیه مستند یک جشن بود  که با روایت جشن جلو رفتیم.

رفیعی افزود: فردای آزادسازی الزهرا جشنی بابت تکریم خانواده‌های شهدای نبل و الزهرا گرفتند و هنوز مناطق اطراف دست تکفیریها بود و خمپاره بود که پشت سر هم می‌آمد، دقیقاً روز ولادت حضرت زینب (س) بود. در حین برگزاری مراسم تکریم خانواده شهداخمپاره‌ها می‌آمد با طراحی که داشتیم یک دوربین داخل مسجد ماند و روایت مسجد و جشن را ضبط ‌کرد و دوربین دوم همراه آمبولانسی بود که به خاطر خمپاره‌ها به اطراف می‌رفت، ده دوازده خمپاره خورد و جالب بود اتفاقی نیفتاد جز دو سه خانه که گفتند افراد آنجا در مسجد هستند. در این مستند بحث مقاومت زنان و مادران و همسران شهیدی که فرزندان و همسرانشان را به جبهه می فرستند و خود هم در پشت جبهه به شهادت می رسند است.

روح اله رفیعی  ۲۰ بیست مستند در حوزه مقاومت کار کرده است که ۱۰ مستند را در سوریه ساخته از جمله مستندهایی که در سوریه توسط رفیعی کار شده است: "خالد و مجتبی"، "پشتپردۀشام"، "باب‌الجنت"، "هبه دختری از فلسطین"، " مخیم مدافع حرم"، دیگری "سرباز اسلام" و "یوسف" و بعدی، "سفیر امید"، "راوی نبل" و بعد هم "یک شهر، زینب"؛ مستند دهم می‌شود.

مستند «یک شهر زینب» کاری از روح اله رفیعی و تهیه شده در گروه مستند روایت فتح است. علاقمندان می توانند پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ بعد از اذان مغرب، از شبکه اول سیما بیننده این مستند باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.