دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

به کارگردانی مجتبی راعی؛

لیلا اوتادی در «جشن سربرون»

جشن سربرون

سینماپرس: «جشن سربرون» سریال بلند تاریخی و الف تلویزیون به دوران مظفرالدین‌شاه و پیروزی مشروطه‌خواهان می‌پردازد. سریالی که داستانش در میان عشایر می‌گذرد و در سه فصل نوشته شده و اکنون تصویربرداری فصل اول این سریال آغاز شده که ماجرای چند خان و رعیت را به تصویر می‌کشد.

به گزارش سینماپرس، مجتبی راعی در زمان کلید خوردن سریال به نکته قابل تأملی اشاره کرد که هرچند اساس قصه بر واقعیت است و چندین ماه در شیراز با نوادگان چند ایل عشایری فارس درباره وقایع آن زمان صحبت کردم اما برای پرهیز از هر نوع سوء تفاهم که منجر به دعوای قومیتی شود، سریال را در فضایی تخیلی نوشته‌ام و از این رو بازیگران سریال بدون لهجه بازی می‌کنند.

محمود پاک‌نیت بازیگر نقش فتح‌الله‌خان یکی از نقش‌های محوری سریال "جشن سربرون" است به علاقه‌مندی‌اش در ایفای نقش کارهای تاریخی تلویزیون اشاره کرد. او گفت: فتح‌الله‌خان، شخصیت جاه‌طلبی است که همراه با حاکم فارس مسیر قصه را پیش می‌برد و البته در بخشی از قصه، مخاطب شاهد رفتار درست او خواهد بود تا وجوه مختلف این شخصیت را بشناسد.

او درباره اصطلاح "جشن سربرون" که نام این سریال تلویزیونی است، ‌ تأکید کرد: "جشن سربرون" یک اصطلاح درباره جشنی است که پس از پایان بافت قالی برگزار می‌شود؛ به این صورت که وقتی بافت قالی تمام می‌شود، قالی را از بالای دار می‌بُرند و به اصطلاح می‌گویند سر قالی را می‌بُریم؛ این رسم، وجه تسمیه داستان و محور قصه خواهد بود.

"جشن سر برون" مجموعه‌ای ۳۶ قسمتی به تهیه‌کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی است که به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد.  فرخ نعمتی دیگر نقش محوری این سریال را برعهده دارد و نامش مباشر خان است؛  صدرالدین حجازی هم که با نقش "خولی" او را بیشتر می‌شناسند نقش شوکت‌خان را در "جشن سربرون" ایفا می‌کند.

مجتبی راعی کارگردان این سریال نقش خاکستری "جشن سربرون" را به محمود پاک‌نیت سپرده که پیش از این بارها این نقش را در زمینه‌ها و گونه‌های مختلف تجربه کرده است. مصداق بارز آن می‌توان به نقش این بازیگر پیشکسوت در "خانه‌ای در تاریکی" و حتی "شب دهم" اشاره کرد. نقش اصلی دیگر را حسین محجوب بازی می‌کند که او را در مجموعه کاراکترها، "بهادر" و کدخدای "جشن سربرون" می‌نامند و قرار است در لوکیشن حوالی امامزاده داود، لیلا اوتادی به داستان "جشن سربرون" بپیوندد و نقش همسر "بهادر" را ایفا کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.