شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

مهدی کریمی:

برای ساخت سریال «حاج قاسم» شعار ندهیم

مهدی کریمی تهیه کننده*

سینماپرس: مهدی کریمی تهیه‌کننده سریال «جلال» از پرداختن به وقایع تبریز طی سال‌های ۳۸ تا ۵۶ در این سریال سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، مهدی کریمی تهیه‌کننده سریال «جلال» درباره این مجموعه که همزمان با ایام دهه فجر روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود به مهر بیان کرد: نکته متمایز این سریال این است که به سال‌های ۱۳۳۸ تا ۱۳۵۶ می‌پردازد و داستان‌های آن حول تبریز می‌گذرد.

وی ادامه داد: در این تاریخ به وقایعی چون ۲۹ بهمن ۵۶ تبریز که روز تبریز نام دارد و مراسم چهلم شهدای قم نیز پرداخته می‌شود. در طول این ۱۸ سال وقایع و ماجراهای مختلف اجتماعی و سیاسی در طول کار وجود دارد که یکی از آن‌ها شکل‌گیری جریان مردمی و انقلاب در تبریز است. در بستر زمان نگارش متن، تحقیق و پژوهشی شد که با توجه به فرهنگ منطقه صورت گرفت و با توجه به حضور هنرمندان استان سعی شد اثر درخوری ساخته شود.

کریمی با اشاره به نام سریال توضیح داد: جلال عنوان شخصیت اصلی سریال است که با شروع قصه ویژگی‌هایی از وی می‌بینیم و بعد در طول قصه متحول شده و تغییراتی در او دیده می‌شود.

این تهیه‌کننده سینما درباره تولید این سریال که در معاونت امور استان‌های صداوسیما ساخته شده است، گفت: فیلمبرداری پنج ماه و پیش‌تولید حدود چهار ماه طول کشید. من پیش از این هم با تلویزیون همکاری داشته ام اما از سال ۷۶ که درگیر تولید سینما شدیم کمتر همکاری شکل گرفت.

وی که پیش از این فیلم‌هایی چون «آژانس شیشه‌ای» را تهیه‌کنندگی کرده است درباره همکاری با حاتمی‌کیا برای ساخت سریال‌هایی درباره شخصیت‌هایی چون سردار سلیمانی عنوان کرد: حاتمی‌کیا چند سریال درجه یک با تلویزیون کار کرده است و اگر کاری را طراحی کند که در مدیوم تلویزیون باشد تصمیم می‌گیرد و انجام می‌دهد، اما نباید از الان شعار ساخت چنین کارهایی را بدهیم. باید قصه و روایتی قوی برای چنین سریالی دستمایه کار قرار بگیرد. با این حال یکی از افتخارات است که اگر چنین برنامه‌ای شکل بگیرد من هم کنار دوستان باشم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.