چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

برای شرکت در بخش جنریشن جشنواره؛

«یلدا» به جشنواره برلین می رود

فیلم سینمایی یلدا

سینماپرس: فیلم سینمایی «یلدا» ساخته مسعود بخشی در بخش جنریشن جشنواره فیلم برلین پذیرفته شد.

به گزارش سینماپرس، با اعلام پذیرش «یلدا» ساخته مسعود بخشی در بخش رقابتی جنریشن هفتادمین جشنواره جهانی فیلم برلین، نخستین نمایش اروپایی این فیلم پس از حضور بین المللی در ساندنس آمریکا، در جشنواره برلین خواهد بود.

در حالی که پیشتر انتخاب «یلدا» در بخش رقابتی چهل ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رتردام، مهمترین جشنواره کشور هلند قطعی شده بود، به دلیل همزمانی جشنواره رتردام با ساندنس در آمریکا، نخستین نمایش اروپایی یلدا در جشنواره فیلم برلین خواهد بود.

«یلدا» در بخش مسابقه رسمی جنریشن (بالای ۱۴ سال) برای جایزه خرس کریستال این بخش رقابت خواهد کرد. کارلو شاتریان مدیر هنری جشنواره جهانی برلین با مقایسه «یلدا» با آثار سیدنی لومت کارگردان برجسته سینمای آمریکا، آن را فیلمی مدرن و مهم توصیف کرده و ماریان ردپت مدیر بخش جنریشن، «یلدا» را یک فیلم تفکربرانگیز دانسته که از طریق فضای محدود یک استودیوی تلویزیونی، قادر به ترسیم پرتره‌ای از یک جامعه است.

«یلدا» که هفته آینده در بخش مسابقه اصلی جشنواره ساندنس آمریکا روی پرده می‌رود، داستانی پیرامون بخشش دارد و توسط علی مصفا، و با مشارکت موسسه فرهنگی مستقل بن گاه (مسعود و محمود بخشی) و بنیاد سینمایی فارابی تهیه شده است.

این فیلم تولید مشترک ایران با فرانسه، آلمان، سوئیس، لوکزامبورگ و لبنان است و پیرامید اینترنشنال پخش و فروش جهانی آن را بر عهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.