جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد؛

شبکه‌های برون مرزی باید برخاسته از تفکر امام راحل باشند

شبکه های برون مرزی سیما

سینماپرس: غلامرضا کاتب گفت: شبکه‌های برون مرزی باید برخاسته از تفکر امام راحل باشند و باید با استفاده از این تفکر، انقلاب اسلامی را متناسب با فرهنگ دینی و انقلابی به جهان معرفی کنیم.

به گزارش سینماپرس، عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر نقش شبکه‌های برون مرزی در خنثی سازی اقدامات استکبارانه غرب علیه ایران، گفت: شبکه‌های برون مرزی در خنثی سازی بسیاری از تفکرات غلطی که استکبار جهانی در دنیا ایجاد می‌کند، نقش کلیدی دارند.

غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه شبکه‌های برون مرزی باید برخاسته از تفکر امام راحل باشند، گفت: باید با استفاده از این تفکر، انقلاب اسلامی را متناسب با فرهنگ دینی و انقلابی به جهان معرفی کنیم. یکی از اصولی که می‌تواند در این راستا ایران اسلامی را موفق نگه دارد، پایبندی و احترام به قانون است. باید در تفسیر قوانین دقت داشته باشیم.

وی با تاکید بر نقش شبکه‌های برون مرزی در خنثی سازی اقدامات استکبارانه غرب علیه ایران گفت: شبکه‌های برون مرزی کشورمان نظیر پرس تی وی، سحر، هیسپان تی وی و. بایستی در خنثی سازی بسیاری از تفکرات غلطی که در واقع استکبار جهانی در دنیا ایجاد می‌کند و بسیاری از کشورهای زورگویی که در این منطقه حاکم هستند و ایران را به عنوان یک کشور مخالف اصول بشریت معرفی می‌کنند؛ فعال باشند. ما باید کشور خودمان را در راستای اینکه حافظ منافع بشریت در جهان اسلام هستیم، معرفی کنیم.

کاتب درباره نقش شبکه‌های برون مرزی در دیپلماسی عمومی گفت: آنچه امروزه برای کشور اهمیت زیادی دارد و شبکه‌های برون مرزی باید به آن بپردازند، بحث دیپلماسی اقتصادی است، اگر بتوانیم دیپلماسی اقتصادی را رشد و توسعه دهیم یقینا می‌تواند در جهت تولید و رونق برای کشور موثر باشد.

وی با توجه به شرایط فعلی که مردم جهان بیشترین اوقات خود را با رسانه‌ها سپری می‌کنند، درباره استفاده این شبکه‌ها از این فرصت گفت: با ظرفیت‌های خوبی که کشور در حوزه نظامی، گردشگری و ذخایر دارد، می‌توان از طریق شبکه‌های برون مرزی صداوسیما ارتباطات خوبی در جهان برقرار کرد.

وی در پایان گفت: اولویت شبکه‌های برون مرزی باید مسائل اقتصادی کشورمان باشد، نیاز اساسی کشورمان برقراری ارتباط در مسائل اقتصادی و توسعه گردشگری است. این شبکه‌ها باید بتوانند ظرفیت ایران اسلامی را به جهان معرفی کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.