سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

سید محمود رضوی؛

در جشنواره فجر38، انتخاب سخت‌تر از داوری

سیدمحمود رضوی در نشست خبری فیلم سینمایی«لاتاری»

سینماپرس: یک عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر با اشاره به جذابیت‌های این دوره گفت: ژنرال‌هایی که در صف هستند و جوانانی که به میدان سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر آمدند تا قدرت‌نمایی کنند، همگی نوید یک جشنواره جذاب را می‌دهند.

به گزارش سینماپرس، سید محمود رضوی در خصوص پیش‌بینی خود از فضا و آثار این دوره از جشنواره اظهار کرد: جشنواره سی‌وهشتم جشنواره سختی است. این نکته در مورد تمام جشنواره‌ها گفته می‌شود اما معمولا همه سختی کار را به بخش داوری جشنواره ربط می‌دادند اما امسال وقتی اسامی را نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید انتخاب سخت‌تر از داوری است.  

این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: تنوع آثار بسیار است و تعداد متقاضیان حضور در جشنواره بسیار بیشتر از سقف جشنواره بوده این در حالی است که در این میان اسامی به چشم می‌خورد که مردم هم انتظار حضور آنان در جشنواره را دارند. فارغ از این مسئله امسال تعداد کارگردانان فیلم‌اولی هم چشمگیر است. طبیعتا کنار هم قرار گرفتن این دو، انتخاب را بسیار سخت می‌کند.  

رضوی با بیان اینکه باید با دو رویکرد دست به انتخاب آثار بزنیم گفت: جشنواره فیلم فجر است و باید این را در نظر داشت که چه فیلم‌هایی مناسب این جشنواره است. از سوی دیگر بحث کیفیت آثار مطرح است، باید دید کدام فیلم‌ها برای حضور در جشنواره امتیاز بیشتری کسب می‌کنند. در واقع اولویت، سیاست‌های خود جشنواره بوده و اینکه چه آثاری باید در جشنواره باشد و بعد از انتخاب این سبد باید دید چه آثاری امتیاز بالا برای حضور در این سبد را دریافت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.