سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

در محل استودیو برادران وارنر؛

جایزه هارولد لوید به جیمز منگولد کارگردان می رسد

جیمز منگولد

سینماپرس: «انجمن تصویرسازی پیشرفته» اعلام کرده که جیمز منگولد کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده نامزد دریافت جایزه اسکار جایزه سالانه فیلمسازی هارولد لوید ۲۰۲۰ را دریافت خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «فورد در برابر فِراری» محصول شرکت فاکس قرن بیستم در یازدهمین مراسم انجمن تصویرسازی پیشرفته بیست‌ودوم ژانویه در محل استودیو برادران وارنر برگزار می‌شود، جایزه خود را دریافت خواهد کرد.

«فورد در برابر فراری» که تریلری درباره رقابت دیرینه این دو شرکت در مسابقات اتومبیلرانی است، یکی از فیلم‌های اصلی موجود در مرکز تمام بحث‌های فصل جوایز امسال است. در این فیلم کریستین بیل و مت دیمون نقش‌آفرینی می‌کنند و فدون پاپامیشاییل مسئولیت فیلمبرداری را بر عهده داشته است.

منگولد ۵۵ ساله همچنین فیلم «بزرگ‌ترین شومن» را تهیه‌ و کارگردانی کرده و تهیه‌کننده اجرایی و از ‌نویسندگان «لوگان» هم بوده که برای آن نامزد دریافت جایزه اسکار فیلمنامه اقتباسی شد. از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «ولورین»، «شوالیه و روز»، « ۳:۱۰ به یوما»، «سر به راه باش» و «دختر گسیخته شده» اشاره کرد.

جایزه هارولد لوید لومیر هر سال در شراکت با خانواده هارولد لوید برای دستاوردهای متمایز در فیلمسازی به کارگردانانی اهدا می‌شود که با موفقیت توانسته‌اند از تکنولوژی برای تقویت داستان‌سرایی خود استفاده کنند. این جایزه به افتخار بازیگر و کمدین افسانه‌ای عصر سینمای صامت نام‌گذاری شده است.

سوزان لوید رییس هیات مدیره شرکت هارولد لوید انترتینمنت گفت: «هارولد لوید بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده بیش از ۲۰۰ فیلم بود. او درباره استفاده از تکنولوژی از جمله ماشین‌های سریع برای تقویت بازیگران بزرگ و سرگرم‌ کردن میلیون‌ها بیننده اشتیاق داشت. هارولد اگر بود بسیار خوشحال می‌شد اگر می‌دید جیمز منگلد دریافت‌کننده جایزه ۲۰۲۰ ما خواهد بود.»

جیم چابین رییس انجمن گفت: «نبوغ جیمز منگلد در تمام آثار او آشکار است و بهترین‌های هالیوود را به نمایش می‌گذارد. جیمز در زمینه نوآوری تکنیکی و بینش خلاقانه تک است چون چنان به زیبایی میلیون‌ها جزییات میکروسکپی را در تجربه یک فیلم کامل قرار می‌دهد که مخاطبان را هیجان‌زده و مجذوب خود می‌کند.»

انجمن AIS یک دهه پیش شکل گرفت تا تکنولوژی‌های نوظهور را آموزش بدهد، به رسمیت بشناسد و به نمایش بگذارد تا موفقیت تجربه مصرف‌کنندگان نسل اینده بهبود پیدا کند. این سازمان که توسط والت دیزنی استودیوز، دریم‌وورکس انیمیشن، پیکسار، مارول، سونی پیکچرز انترتینمنت، دالبی و دیگر ذی‌نفعان هالیوودی پایه‌گذاری شد، حالا سیلیکون ولی و شرکت‌های تکنولوژیکی از جمله سیسکو، ان‌ویدیا، اچ‌پی، گوگل و دل را هم در میان اعضای خود دارد. این انجمن علاوه بر جوایز سالانه، مجموعه‌ای از سمینارها، ویدیوهای آموزشی، نمایش‌های سینمایی و ابزار کمک‌آموزشی تولید می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.