سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

بالا گرفتن انتقادات نسبت به یک جشنواره؛

نادیده گرفتن کارگردان‌های زن در گلدن گلوب دردسرساز شد

گلدن گلوب 2015

سینماپرس: انتخاب تمامی نامزدها در بخش‌های فیلم و کارگردانی گلدن گلوب، انتقاداتی را نسبت به نامزدهای این جوایز به وجود آورده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، در سالی که به عنوان یک رکورد در زمینه ساخت فیلم‌های مهم توسط کارگردان‌های زن شناخته می‌شود اما باز هم گلدن گلوب تمامی پنج نامزد خود در بخش کارگردانی را از بین فیلمسازهای مرد انتخاب کرد.

این لیست شامل مارتین اسکورسیزی (مرد ایرلندی)، کوئنتین تارانتینو (روز و روزگاری در هالیوود)، بونگ جون هو (انگل)، سم مندس (۱۹۱۷) و تاد فیلیپس (جوکر) می‌شود.

نادیده گرفتن کارگردان‌های زن در گلدن گلوب قابل توجه است، اما شوکه کننده نیست. در ۷۷ سال تاریخ این جوایز فقط پنج زن توانسته اند در جمع نامزدها حضور داشته باشند و تنها یک نفر یعنی باربارا استرایسند توانسته این جایزه را در سال ۱۹۸۳ با فیلم ینتل دریافت کند.

برندگان گلدن گلوب با رای گیری از ۱۰۰ عضو از انجمن مطبوعات خارجی هالیوود مشخص می‌شوند و این جوایز همچنین به تاثیرگذاری در رقابت‌های اسکار و همچنین جوایز بزرگ تلویزیونی شناخته می‌شوند.

دوسال پیش گرویگ به پنجمین زنی تبدیل شد که توانست نامزد اسکار برای کارگردانی فیلم «لیدی برد» شود، اما توسط گلدن گلوب نادیده گرفته شد.

آلما هارل کارگردان فیلم «پسر عزیز» و فیلمسازهای دیگر بعد از این ماجرا اعلام کردند که نباید در سیستم جوایز، دنبال عدالت بود. او معتقد است باید برای بخش کارگردانی زنان نیز قسمتی جدا از مردان در نظر گرفته شود. درست مثل جدا کردن بخش بازیگر مرد و بازیگر زن، تا این اتفاق روی ندهد و گرنه شاهد تغییری نخواهیم بود.

رئیس انجمن مطبوعات خارجی هالیوود نیز می‌گوید این سازمان بر اساس جسنیت رای نمی‌دهد بلکه فیلم‌ها و کیفیت آن‌ها را در نظر خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.