سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

به کارگردانی رضا بهنامی؛

«قهر دریا» روایتی از یک خرافه روی صحنه تئاتر رفت

نمایش قهر دریا

سینماپرس: کارگردان نمایش «قهر دریا» عنوان کرد: متأسفانه در شهر میناب تنها یک سالن تئاتر کم امکانات برای تعداد زیادی گروه وجود دارد ، شرایط تمرین در سالن نامناسب است و مسائل مالی نیز هنرمندان را دچار چالش کرده است.

به گزارش سینماپرس، نمایش «قهر دریا» به نویسندگی «پژمان شاهوردی» و کارگردانی «رضا بهنامی» از هفدهم آذر ماه اجرایش را در تماشاخانه استاد محمد پردیس تئاتر تهران آغاز کرده است. این نمایش کاری از یک گروه نمایش میناب برای شهر هرمزگان است که شب گذشته اجرای افتتاحیه آن آغاز شده و تا سی آذر ماه نیز اجرایشان ادامه خواهد داشت.

رضا بهنامی کارگردان نمایش درباره این کار به فارس گفت: ما چندی پیش درخواست بازبینی برای کار را دادیم یک گروه برای بازبینی کار ما آمدند و خوشبختانه توانستیم برای ۱۵ شب در پردیس تئاتر تهران مجوز اجرا بگیریم.

وی با اشاره به اینکه متن این نمایش برای نخستین بار است به اجرا می‌رسد و متن را برای اجرا در فجر هم فرستادیم، افزود: داستان این نمایش از این قرار است که عروسی زوج جوانی در یکی از روستاهای بندرنشین بهم می‌خورد. علت آن بالا آمدن آب دریا و بعد نبودن ماهی جهت امرارمعاش و قهر دریا است و این از باورهای مردم قدیم است. این اتفاق منجر به کشته شدن زوج می‌شود تا مردم روستا از قهر دریا و نحسی به وجود آمده، خارج شوند.

بهنامی افزود: داستان درباره یک خرافه قدیمی در میناب بوده که مردم در گذشته بدان معتقد بودند درحالیکه در یک دوره ماهی‌ها برای تخم ریزی به کف دریا می‌روند و مردم تصورشان این بوده که نحسی گریبان آنها را گرفته است و احساس می‌کردند باید یک نفر را قربانی کنند.  

وی با اشاره به اینکه نمایش با موسیقی فولکلور بومی همراه است، افزود: ۵۰ درصد کار موسیقی است و سعی ما این است که یک کار تماشاگرپسند تحویل مخاطب بدهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، در نمایش «قهر دریا» معصومه صادقی، رفیعه صادقی، فاطمه ذاکری، احمد شنبه نیا، حبیب الله ناصری، علیشاه علی حیدری و میران سلمانی ایفای نقش می کنند. سایر عوامل این  نمایش عبارتند از: تهیه کننده: اعظم توکلی زاده، طراح نور: رضا بهنامی، آهنگساز: حسین فیروزی، طراح لباس: رفیعه صادقی و طراح گریم: معصومه صادقی.

بهنامی که از سال ۶۷ در میناب تئاتر کار کرده و در رشته‌های ادبیات نمایشی و بازیگری تحصیل کرده است، افزود: ما در میناب سالن تئاتر که نداریم فقط یک سالن است که برای دهه چهل بوده و هفت تا هشت گروه نمایشی حتی یک ساعت هم نمی‌توانند آنجا تمرین کنند، مسائل مالی هم که مشخص است و نیاز به توضیح نیست. الان هم که برای اجرای نمایش به تهران آمدن نزدیک به ۱۰ میلیون تومان خرج کردیم تازه پردیس تئاتر تهران سالن رایگان در اختیار ما قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.