یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

رئیس سازمان سینمایی:

سینمای مستند می‌تواند برای تعاملات فرهنگ‌ساز باشد

حسین انتظامی

سینماپرس: حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد گفت: سینمای مستند می‌تواند ابزاری مناسب برای تعاملات فرهنگ‌ساز باشد و به بیان حقایق راستین کشورمان بپردازد.

به گزارش سینماپرس، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اظهار کرد: سینمای مستند می‌تواند ابزاری مناسب برای تعاملات فرهنگ‌ساز باشد و به بیان حقایق راستین کشورمان بپردازد.

متن کامل پیام حسین انتظامی به سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به این شرح است:

بسمه تعالی
رونق سینمای مستند در نقاط مختلف کشور و استقبال بین‌المللی از مستندهای ایرانی حکایت از آن دارد که این سینما می‌تواند ابزاری مناسب برای تعاملات فرهنگساز باشد و به بیان حقایق راستین کشورمان بپردازد. توجه ویژه به سینمای مستند در مسیر وسعت بخشیدن به قلمرو فعالیت‌ها و تعمیق رویکردهای اصیل، حضور پر شور سینماگران در حیطه تولید و عنایت به ضرورت فعالیتی پیگیر و ثمربخش، همگی سبب شده تا این گستره آکنده از تحرک و پویایی باشد.

محوریت بخشیدن به فعالیت‌هایی منسجم و متنوع موجب شده در مجالی اندک راهی طولانی پیموده شود و چشم‌اندازهایی وسیع‌تر در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی فراروی همگان قرار گیرد. تلاشی که امید می‌رود شکوه و شایستگی استعداد هنرمندان متعهد و خلاق ایران اسلامی را بیش از پیش نمایان سازد و ثمرات ارزشمندی را در عرصه‌های گوناگون به بار آورد.

هدف از برگزاری جشنواره سینماحقیقت، تقویت بنیان‌های سینمای مستند و بهره‌مند ساختن آن از داشته‌ها و دستاوردهای خویش و تبادل تجارب با دیگران است. رویدادی که توجه به ابعاد وسیع آن می‌تواند از جنبه‌های مختلف بر سینمای ایران تاثیری ژرف بر جای بگذارد.

رشد و شکوفایی سینمای مستند که با برگزاری جشنواره سینماحقیقت روندی شایسته به خود گرفته است، سرآغاز حرکت‌هایی ثمربخش‌تر در آینده خواهد بود. امید آن که این جشنواره بتواند امکان سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه سینمای مستند و ظرفیت‌های گسترده آن را فراهم سازد و دستاوردهای فراوانی را برای سینماگران ایرانی به ارمغان آورد. در پیمودن این مسیر ارزشمند برای تمامی تلاشگران عرصه فکر و فرهنگ آرزوی توفیق روز افزون دارم.
حسین انتظامی
رییس سازمان سینمایی

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» در روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ به دبیری محمد حمیدی‌مقدم در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.