شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

با حضور معاون رسانه ملی صورت گرفت؛

معرفی اعضای جدید شورای عالی نمایش استان‌های صداوسیما

تعدد شبکه در رسانه ملی

سینماپرس: نشست شورای عالی نمایشی مرکز سیمای استان‌ها با حضور معاون رسانه ملی و اعضای جدید این شورا برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست شورای عالی نمایشی مرکز سیمای استان‌ها با حضور معاون رسانه ملی و اعضای جدید این شورا برگزار شد.

علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما طی سخنانی با اشاره به اهمیت آثار نمایشی در مراکز استانی اظهار کرد: این شورا باید سیاستگذار، برنامه‌ریز و راهبری محتوای آثار نمایشی اعم از سریال‌ها، مینی‌سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی را در مراکز صداوسیما برعهده گیرد.

وی افزود: ارتقاء محتوایی فیلمنامه‌ها یکی از اصول اساسی کار به شمار می‌رود چه اینکه متون فاخر و ناظر به نیازهای مردمی، منجر به تولید آثار ماندگار و پر مخاطب می‌شوند.

تلویزیون، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، کارگردانان سینما و تلویزیون ایران،

معاون امور استان‌های رسانه‌ملی خاطرنشان کرد: اولویت‌های تولید در هر استان باید شناسایی شوند و سپس در چارچوب حفظ و تقویت استقلال ملی، صیانت از زبان فارسی و توسعه پایدار در استان‌ها به تولید آثار نمایشی پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه ضوابط و استانداردهای تولید در این شورا مشخص شوند گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مراکز با حضور اعضای شورای عالی امری ضروری است.

دارابی ادامه داد: معرفی اقوام، قهرمانان ملی و استانی و تقویت فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی در هر منطقه با تکیه بر ظرفیت‌های خرده فرهنگ‌های بومی در قالب سریال‌های زیبا و فاخر، یکی از کارکردهای اینگونه آثار محسوب می‌شود.

گفتنی است در ابتدای این نشست گزارشی از فعالیت شورا از سال ۱۳۹۵ تا کنون ارائه شد و اعضای جدید شورا شامل آقایان پرویز شیخ طادی، مهدی فرجی، تاجبخش فنائیان، حسن اسلامی مهر، محمدرضا معصوم‌زادگان، رحمان سیفی آزاد، ناصر هاشم‌زاده، حبیب‌الله بهمنی، غلامرضا الماسی و خانم‌ها نرگس آبیار و زهره ضرابی‌مقدم هم به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند. 

ضرورت معرفی و شناسایی استعدادهای جوان در حوزه‌های مختلف نمایشی یکی از این موضوعات بود چه اینکه به نظر اعضا، هنرمندان متعددی در مراکز حضور دارند و تولید آثار نمایشی فضای خوبی برای معرفی آنها و ایده‌هایشان خواهد بود.

توجه به فیلمنامه‌های خوب، شناسایی نویسندگان و پرورش ایده‌های مناسب و توجه به پیوست پژوهشی پیش از نگارش فیلمنامه‌ها و همچنین تعیین برآوردها بر اساس کیفیت آثار، از دیگر مواردی بودند که اعضای این شورا مورد توجه قرار دادند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.