چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶

سروش صحت؛

«کتاب باز» بخشی از زندگی من شده است

سروش صحت - برنامه «کتاب‌باز»

سینماپرس: سروش صحت از اجرا در برنامه «کتاب باز» و چگونگی ورودش به این برنامه تلویزیونی گفت.

به گزارش سینماپرس، اتو کشیده نیست. فرصت اصلاح موها و توجه به ظاهرش را ندارد. دوست داشتنی به نظر نمی‌رسد، اما وقتی پای صحبتش می‌نشینی، تازه متوجه می‌شوی چقدر حرف هایش به دل می‌نشیند. زیر آن همه موی آشفته و ریش نامرتب، عشق به کتاب نهفته است. بیهوده نیست که محمدرضا رضائیان تهیه کننده «کتاب باز» می‌گوید سروش صحت، رسماً دایره المعارف متحرک است. او همه چیز از کتاب می‌داند و بیش از هر چیز با آن انس دارد. حالا برنامه «کتاب باز» وارد جدیدترین مرحله از تولیدات خود در فصل چهارم شده و مخاطبان ثابت خودش را پیدا کرده است.

اگر بگویند بدون دستمزد هم برای کتاب باز کار می کنم / کتاب باز جزئی از زندگی من شده است.

بسیاری علت استقبال از «کتاب باز» در دو فصل اخیر را مجری آن دانسته اند. کسی که خود کتاب باز حرفه ای است و از بچگی با کتاب مأنوس بوده است. البته نباید از عوامل برنامه غافل شد که خود روزشان را با کتاب شب می‌کنند. درباره «کتاب باز» با سروش صحت مجری این برنامه صحبت کردیم. در ادامه می‌توانید گفت و گوی خبرنگاران جوان، با صحت را بخوانید.

آقای صحت؛ از چه زمانی به کتاب علاقه‌مند شدید. این علاقه چگونه شکل گرفت؟

همان موقع که بچه بودم از کتاب خواندن لذت می‌بردم. معمولا آدم‌ها آنچه لذت بخش است را ادامه می‌دهند. کسی هم من را از کتاب دور نکرد. شروع کتابخوانی من با داستان و رمان بود. وقتی کتاب را خواندم، سوالات جدید برایم پیدا شد و سراغ موضوعات مختلف رفتم.

اگر بگویند بدون دستمزد هم برای کتاب باز کار می کنم / کتاب باز جزئی از زندگی من شده است.

همین لذت بردن باعث علاقه شما به کتاب شد؟

بیشتر از هر چیز از کتاب لذت می‌بردم، اما جست و جو برای سوالات و یاد گرفتن هم انس من را با کتاب بیشتر کرد؛ اما اصلی‌ترین موضوع برایم لذت بود.

چه شد که به «کتاب باز» آمدید. فکر می‌کردید توانایی اداره یک برنامه تلویزیونی را به عنوان مجری داشته باشید؟

من مجری نیستم و مجری‌گری هم بلد نیستم. زمانی که اجرای این برنامه را به من پیشنهاد دادند، خیلی دو دل بودم و می‌ترسیدم. با دلگرمی‌هایی که رضائیان تهیه کننده برنامه و احسانی رئیس وقت شبکه نسیم به من دادند، متوجه شدم که می‌توانم در این زمینه کار کنم و موضوع برنامه، مورد علاقه من است؛ به همین دلیل قبول کردم و وارد مجموعه کتاب باز شدم.

اگر بگویند بدون دستمزد هم برای کتاب باز کار می کنم / کتاب باز جزئی از زندگی من شده است.

شیوه اجرای شما در «کتاب باز» بسیار ساده است. گپ شما با مهمانان ساده بوده و تم برنامه هم به سادگی و آرامی کتابخانه است. علت انتخاب این سبک برای اجرای برنامه چیست؟

خیلی خوشحالم که برنامه ما ساده است. ما درباره کتاب حرف می زنیم. کتاب جسمی ساده است و پیچیدگی‌های آن به محتوایش بر می‌گردد. ما در «کتاب باز» دنبال کتابخوان‌ها و افراد کنجکاو هستیم. چنین افرادی معمولا کتاب را با فضایی ساده می‌پسندند.

با شک و تردید وارد «کتاب باز» شدید؛ حالا نگاهتان به این برنامه چگونه است؟

خیلی خوشحالم که در این برنامه هستم. خیلی دوست دارم «کتاب باز» باشد و ادامه پیدا کند.

اگر بگویند بدون دستمزد هم برای کتاب باز کار می کنم / کتاب باز جزئی از زندگی من شده است.

تا چه زمانی مجری این برنامه می‌مانید؟

تا وقتی مخاطبان و عوامل از من راضی باشند، می‌مانم.

حتی اگر بگویند دستمزد اجرای برنامه را به شما نمی‌دهند، باز هم قبول می‌کنید؟

بله؛ الان این برنامه به بخشی از زندگی من تبدیل شده است. در حال حاضر درگیر ساخت یک فیلم هستم و قاعدتاً نباید برای اجرای این برنامه می‌آمدم؛ اما علاقه به «کتاب باز»، من را به این استادیو کشاند.

اگر بگویند بدون دستمزد هم برای کتاب باز کار می کنم / کتاب باز جزئی از زندگی من شده است.

سروش صحت قبل از «کتاب باز» با بعد از کتاب باز چه تفاوتی کرده است؟

نسبت به گذشته تفاوت فراوانی کرده ام. در این مدت با کتابخوان‌های مختلفی آشنا شدم و خودم بیشتر به کتاب علاقه‌مند شدم. در این برنامه با افکار، طرز فکرها و نگرش‌هایی جدید آشنا شدم. به این ترتیب طبیعتاً اطلاعات به دست آوردم و با گذشته فرق کردم.

هیچ وقت دغدغه ساخت فیلم سینمایی درباره کتاب را داشته اید؟

دغدغه ساخت فیلم سینمایی درباره کتاب را نداشتم. باید موقعیتش پیش بیاید، اما تا الان فکرش را نکرده ام.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.