چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

در میان جذابیت‌های فعلی سینما؛

برنامه‌ریزان سینمایی، سینمای کودک را غریبانه رها کرده‌اند

حامد بامروت نژاد در نشست خبری پنجمین جشنواره فیلم عمار

سینماپرس: تهیه کننده فیلم منطقه پرواز ممنوع گفت: فارابی که متولی سینمای کودک و نوجوان است بعد از اتمام جشنوراه فیلم کودک و نوجوان دیگر کاری به فیلم ندارد، در حالی که برای اکران فیلم قرار بر همکاری و قول حمایت داده بودند.

به گزارش سینماپرس، بعد از مدتی کمرنگی سینمای کودک و نوجوان در کشور، تصمیم بر اکران ۳ فیلم این ژانر همراه با هم نشان از مدیریت ضعیف حوزه اکران و نمایش سینما دارد.

فیلم‌های «منطقه پرواز ممنوع» «تورنا ۲» و «بنیامین» ۳ فیلم سینمایی کودک است که به‌خاطر وضعیت برنامه‌ریزی اکران فعلی، علی‌رغم جذابیت‌های سینمایی بالایی که دارند نتوانستند از فروش چندان خوبی برخوردار شوند. در ادامه گفت‌وگوی کوتاه خبرنگار تسنیم را با تهیه‌کننده فیلم «منطقه پرواز ممنوع» درباره وضعیت اکران فیلم و فروش آن می‌خوانیم.

«بامروت‌نژاد» در ابتدا درباره علت وضعیت فروش فیلم خود بیان کرد: مشکلات اکران این سه فیلم سینمایی بیش از مسأله همزمانی اکران آنها است. مهم‌ترین مشکل ما بی‌توجهی به سینمای کودک و نوجوان به‌عنوان سینمای حاشیه‌ای و دم‌دستی است. یکی از نشانه‌های آن همین اکران همزمان سه فیلم کودک است که می‌بینیم.

فارابی که متولی سینمای کودک و نوجوان است بعد از اتمام جشنوراه فیلم کودک و نوجوان دیگر کاری به فیلم ندارد، در حالی که برای اکران فیلم قرار بر همکاری و قول حمایت داده بودند. جالب است بدانید که تا روزهای ابتدایی ماه آذر قرار است تا یک فیلم دیگر کودک و نوجوان به چرخه نمایش و اکران اضافه شود؛ حتی ماه بعد از آن نیز یک فیلم کودک دیگر نیز اکران می‌شود و جمع ما ۶ نفره می‌شود. ۶ فیلم کودک و نوجوان به‌صورت همزمان در حال اکران!  این روند اکران باعث می‌شود که هیچ‌کدام از فروش خوبی برخوردار نشوند.

وی درباره همراهی اکران دو فیلم جنجالی با سه فیلم کودک و نوجوان مذکور گفت: به مسئولان محترم سینمایی گفته بودم که فیلم ما را همراه آثار بفروش اکران نکنید زیرا بدون شک در فروش عقب می‌مانیم. سانس‌های اکران ما بسیار عجیب است، ساعت‌های صبح تا ظهر! آیا واقعاً سینما در این سانس‌ها فروش دارد؟ به سینماداری گفتم که حتی اگر سانس‌های صبح و ظهر ما را به «مطرب» بدهید باز هم می‌سوزد. بعد از صحبت و تلاش برای اقناع یکی از سینماداران برای داشتن سانس اکران پرمخاطب نهایتاً به ما سانس ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه را دادند!  آیا واقعاً فیلمی که برای خانواده و کودک و نوجوان است در آخر شب اکران می‌شود؟

این‌که می‌گویم فیلم کودک و نوجوان در حاشیه دیده می‌شود به همین دلیل است. برنامه‌ریزان سینمایی ما سینمای کودک را میان جذابیت‌های فعلی سینما غریبانه رها کرده‌اند. حالا شما به این شرایط فعلی اتفاقات اخیر را هم اضافه کنید که طبیعتاً نمی‌شود بچه‌ها و خانواده‌ها به‌راحتی به بیرون از خانه برای تفریح بیایند. این ماجرا نیز باعث شد تا سفره فروش فیلم ما کوچکتر شود.

این تهیه‌کننده سینما درباره اکران مدارس فیلم گفت: با برخی از مدارس صحبت کرده‌ایم ولی اتفاقات اخیر و بارش برف کمی برنامه‌ریزی را برای مدارس به‌هم ریخت که امیدواریم بعد از بهتر شدن شرایط اوضاع برای مدارس نیز بهتر شود.

وی با ذکر این نکته که پخش فیلم «منطقه پرواز ممنوع» با حوزه هنری است گفت: سینماهایی که توسط پخش ما اکران می‌شود در زمینه اکران همراهی کردند. بیشتر مشکل ما در حوزه اکران متعلق به بخش خصوصی است که برای اختصاص دادن یک سانس خوب به فیلم کم‌لطفی می‌کنند ولی همان‌طور که به آنها گفته‌ام، این فیلم جزو فیلم‌های پرفروش است و در صورتی که سانس پرمخاطب‌ به فیلم اختصاص یابد، فیلم از فروش بسیار خوبی مانند سانس‌هایی که در دیگر سینماها دارد برخوردار خواهد بود.

به‌تازگی با یکی از سینماهای جنوب شهر صحبت کردیم و توانستیم سانس عصر آن را بگیریم و به‌لطف خدا توانسته است فروش خوبی را داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.