سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲

سینمای هالیوود؛

فیلم‌های شکست خورده در ژانر ابرقهرمانی+عکس

فیلم سینمایی ونوم

سینماپرس: در اینجا به معرفی فیلم‌های ابرقهرمانی می‌پردازیم که وجود پتانسیل‌های بالا برای تبدیل شدن به فیلم‌های منتقد پسند و پرفروش، در یکی از این فاکتورها موفق نبوده و شکست خورده محسوب می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، کمپانی مارول هر سال حدود سه فیلم از دنیای ابرقهرمانی خود در سینمای هالیوود اکران می‌کند و کمپانی دی سی هم در این جمع حضور دارد و فیلم خود را در این ژانر اکران می‌کنند.

این فیلم‌ها گاهی با انتقادهای زیادی روبرو می‌شوند و به گفته برخی این فیلم‌ها خسته کننده و تکراری هستند. در عین حال که برخی از این انتقادها به جاست، اما نگاه کردن همه این فیلم‌ها با یک نگاه کار اشتباهی است.

در اینجا به معرفی فیلم‌های ابرقهرمانی می‌پردازیم که وجود پتانسیل‌های بالا برای تبدیل شدن به فیلم‌های منتقد پسند و پرفروش، در یکی از این فاکتورها موفق نبوده و شکست خورده محسوب می‌شوند. لیست این فیلم‌ها را در ادامه مشاهده کنید.

فیلم‌های شکست خورده ژانر ابرقهرمانی+تصاویر

۱) «بتمن در برابر سوپرمن:طلوع عدالت»

این فیلم در ابتدا با تیزرهای هیجان انگیزی که منتشر کرده بود امید زیادی به مخاطبان داد، اما در نهایت این فیلم با داستانی نامناسب، صحنه‌های اکشن خسته کننده و فقدان جذابیت بازیگران و شخصیت‌ها به شکست منجر شد. این فیلم که جدال دو شخصیت محبوب بتمن و سوپرمن را به تصویر می‌کشد دنباله فیلم «مرد پولادین» است که در جشنواره بدترین‌های سینما (تمشک طلایی) چهار جایزه دریافت کرد تا شکست این فیلم کامل شود.

فیلم‌های شکست خورده ژانر ابرقهرمانی+تصاویر

۲) «فانوس سبز»
فیلم سینمایی «فانوس سبز» اگرچه با شکست روبرو شد، اما روی دیالوگ‌های طنز فیلم سینمایی موفق «ددپول» تاثیر گذاشت. شخصیت فانوس سبز از محبوب‌ترین شخصیت‌های ابرقهرمانی است. کارگردان این فیلم مارتین کمپل بوده است و رایان رینولدز در در آن نقش آفرینی کرده، اما همه این‌ها باعث نشد که شاهد فیلم خوبی باشیم. رایان رینولدز که در فیلم ددپول هم نقش اول بود بارها با عدم موفقیت این فیلم شوخی کرده بود.

فیلم‌های شکست خورده در ژانر ابرقهرمانی+تصاویر

۳) «چهار شگفت انگیز»
بعد از اکران این فیلم هیچ کس دنبال ساخت این فیلم سینمایی نبود و حتی نقش آفرینی مایکل بی جردن نیز نتوانست این فیلم را نجات دهد. زمانی که چهار شگفت انگیز اکران شد انتقادات منفی از سوی منتقدین دریافت کرد و از سوی مخاطبان نیز با استقبال روبرو نشد. امتیاز سینمایی این فیلم که از مخاطبان گرفته می‌شود در رده C است که پایین ترین امتیاز برای یک فیلم ابرقهرمانی تا کنون محسوب می‌شود.

فیلم‌های شکست خورده ژانر ابرقهرمانی+تصاویر

۴) «جوخه انتحار»
جرد لتو در رابطه با این فیلم احساس خوبی ندارد، همانطور که باقی جهان نیز چنین نظری دارند. او در این فیلم نقش «جوکر» را بر عهده داشت که به عنوان بدترین جوکری که تاکنون ساخته شده، شناخته می‌شود. این فیلم برای دی سی یک شکست بزرگ بود چرا که خیلی از شخصیت‌های ضد قهرمان خود را در جوخه انتحار به کار گرفته بود، اما به کیفیت مورد انتظار نرسید. ساخت دنباله این فیلم نیز تایید شده تا شکست قسمت نخست را جبران کند.

فیلم‌های شکست خورده ژانر ابرقهرمانی+تصاویر

۵) «ونوم»
ونوم اولین فیلم مستقل این شخصیت است که برای نخستین بار در فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی» شاهد تقابل آن‌ها بودیم. این فیلم با نقش آفرینی تام هاردی پتانسیل این را داشت تا به فیلمی به بزرگی مرد عنکبوتی برسد. با این حال ونوم فروش خوبی کرد و در گیشه جهانی از فیلم‌های «زن شگفت انگیز»، «مرد عنکبوتی ۲»، «محافظان کهشکان» و «جوخه انتحار» پیشی گرفت، اما امتیازاتی که از سوی منتقدان دریافت کرد یک شکست محض را برای این فیلم رقم زد. ساخت قسمت دوم این فیلم تایید شده و باید دید می‌تواند با کارگردانی اندی سرکیس نقص‌های قسمت نخست را بر طرف کند؟

فیلم‌های شکست خورده ژانر ابرقهرمانی+تصاویر

۶) «هالک»
انگ لی کارگردان این فیلم دو جایزه بهترین کارگردانی از سوی آکادمی اسکار دارد. او فیلم‌های منتقد پسندی همچون «کوهستان بروکبک»، «زندگی پی»، «اژدهای پنهان» را ساخته است و نشان داده که می‌داند چگونه فیلم بسازد، اما نتوانست در فیلم هالک موفق شود. مخاطبان انتظار فیلمی هیجان انگیز را داشتند که با فیلمی درام بدون دیالوگی مناسب روبرو شدند. انگ لی فیلمی منحصر به فرد می خواست و این همیشه به معنای ساخت فیلمی لذت بخش نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.