دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

حجت‌الاسلام محسن قرائتی:

صدا و سیما برای نماز فیلم بسازد

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی

سینماپرس: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه باید حق نماز را ادا کنیم، گفت: اداره ارشاد برای آموزش نماز جزوه‌های نماز درست کند و صدا سیما فیلمی برای نماز بسازد.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام محسن قرائتی امروز در هفتمین اجلاس استانی نماز در کرمان با تاکید بر اینکه قرآن می‌فرماید نماز غیر از ایمان نیاز به امکانات هم دارد، اظهار کرد: بابت این مسؤولیت‌هایی که به ما داده‌اند روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه بچه‌ها را مأمور به نماز کنید، گفت: امر به معروف واجب است و معروف درجه یک نماز است، کمالی نیست مگر در نماز و اگر مشکل نمازمان حل شود دیگر مشکلاتمان هم برطرف می‌شود.

قرائتی با بیان اینکه ما بهترین از این می‌توانیم باشیم، افزود: چرا بعد از ۴۰ سال، مدارس ما یا ادارات مسجد ندارد همه کارها تابع نماز است اگر نماز قبول شد، باقی کارهای انسان مورد قبول واقع می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر همه خیرات را انجام دهید ولی نماز نخوانید فایده‌ای ندارد، تصریح کرد: بعضی از سیلی‌هایی که ما می‌خوریم از سبک شمردن نماز است، اگر نماز را فراموش کردیم سیلی می‌خوریم.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه نماز ما بیمار است یا نمی‌خوانیم یا غلط می‌خوانیم یا بد می‌خوانیم، تصریح کرد: زکات هم داده نمی‌شود و به‌قولی زکات در جمهوری اسلامی مرده است.

قرائتی گفت: مسؤولان نماز باید انسان‌های محبوب و وارسته باشند، جای نماز باید بهترین جای اداره باشد، اداره ارشاد برای آموزش نماز جزوه‌های نماز درست کند، صدا سیما فیلمی برای نماز بسازد، باید حق نماز را ادا کنیم و دنیای ورزش برای نماز حریم قائل شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه در ادارات مسؤولان صف اول نماز باشند، اظهار کرد: کارهایمان را رنگ الهی بدهیم، نماز رنگ الهی است، نماز نخ بین خالق و مخلوق است.

*فرهیختگان آنلاین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.