یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

مهران غفوریان پاسخ داد؛

ماجرای کپی‌برداری برنامه‌ «اعجوبه‌ها» چیست؟

برنامه «اعجوبه‌ها»

سینماپرس: «اعجوبه‌ها» با اجرای مهران غفوریان شب‌های شنبه و یکشنبه از شبکه سه سیما پخش می‌شود. مهران غفوریان درخصوص کپی بودن این برنامه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سینماپرس، در حالی  برنامه «اعجوبه‌ها» روی آنتن شبکه سه می‌رود که صحبت‌هایی مبنی بر کپی بودن آن از یک برنامه خارجی با عنوان ” little big shots » مطرح شده؛ اینکه برنامه از لحاظ دکور و شکل طراحی آن حتی استفاده از نور و رنگ بنفش هم از یک برنامه خارجی کپی شده است.

منتقدان مطرح کردند که تلویزیون به این نتیجه رسیده، هرچه کپی به نسخه اصلی شبیه باشد با استقبال بیشتری از طرف مخاطب روبرو می‌شود. شاید به همین دلیل است که مدیران تلویزیون این شیوه برنامه سازی را ادامه می‌دهند، اما باید در نظر بگیریم این صحبت‌ها با پخش برنامه‌هایی همچون «عصر جدید»، «برنده باش» و «دورهمی» نیز مطرح بود.

مهران غفوریان در قسمت دوم برنامه اعجوبه ها پیرامون این موضوع گفت: با پخش قسمت اول مخاطبان به ما لطف داشتند؛ البته برخی‌ از کپی بودن برنامه صحبت کردند. بله، برنامه ما شبیه آن برنامه خارجی است؛ اما باید توجه کنید که تفاوت اساسی و خاصی هم دارد؛ اینکه یک تیم حرفه‌ای و متخصص حوزه کودک برای این برنامه تلاش می‌کنند و ما سعی داریم «اعجوبه‌ها» رنگ و بوی ایرانی داشته باشد.

زمانی هم که برخی از کپی بودن برنامه «عصرجدید» حرف زدند، علیخانی مجری و تهیه‌کننده این برنامه در نشست خبری درباره این موضوع گفت: «دور از تعقل است که هر یک از ما دوباره چرخ را اختراع کنیم. ماجرای تلنت‌شو قدمت چنددهه‌ای دارد و بیش از ۷۰ کشور این تلنت‌شوها را برگزار می‌کنند. این مقایسه‌ها برای من خیلی عجیب بود و اگر بخواهیم اینطور نگاه کنیم، اخبار خبرگزاری‌ها هم کپی است. اینکه چقدر متناسب با فرهنگ خود کار می‌کنیم، بحث دیگری است و من اکنون درباره فرم و ساختار حرف می‌زنم. بنابراین این ماجرا که چقدر می‌توان برنامه‌ها را با فرهنگ خودمان منطبق کرد، برایم مهم بود. ما را نمی‌شود اکنون با برنامه‌های استعدادیابی سال ۲۰۱۹ مقایسه کرد، اما به نسبت اولین دوره‌هایی که هر یک از این کشورها برگزار کردند خیلی بهتر بودیم.»

گفتنی است «اعجوبه‌ها» در راستای نشان دادن توانمندی‌ کودکان و نوجوانان با اجرای مهران غفوریان شب‌های شنبه و یکشنبه، بعد از بخش خبری ساعت ۲۲ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.