شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

کارگردان مستند «ترانه من»؛

صدای ما را به گوش دولتمردان برسانید

مراسم رونمایی از مستند ترانه من

سینماپرس: مسعود کارگر در مراسم رونمایی از مستند «ترانه من» که در مجموعه سرچشمه برگزار شد گفت: اگر این بیماران تالاسمی همین داروهای محدود را استفاده نکنند آمار مرگ و میر افزایش پیدا می کند. صدای ما را به گوش دولتمردان برسانید.

به گزارش سینماپرس، مراسم رونمایی از مستند «ترانه من» به کارگردانی مسعود کارگر با موضوع تالاسمی عصر روز ۲۳ آبان در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهدی شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: بیماری تالاسمی در استانی مثل گیلان بیشتر است اما با یک کار فرهنگی می‌شود از بروز موارد جدید جلوگیری کرد در کنار این، استان هایی داریم که اهالی آنها به توصیه ها توجه نمی کنند یا اطلاع رسانی به آنها ضعیف است به همین دلیل همچنان با بروز موارد جدید مواجه هستیم و این می تواند نگران کننده باشد.

وی بیان کرد: نفوذ رسانه، دادن اطلاعات به افراد و حتی پخش یک فیلم می تواند باعث شود که افراد در انتهایی ترین نقطه یک روستا نسبت به خود و آینده جامعه مسئولیت‌پذیر شوند از همین رو از انجمن تالاسمی و سازمان اوج که با ساخت چنین فیلم هایی می‌خواهد به مردم آموزش بدهد تشکر می‌کنم چرا که اینچنین، می‌شود در آینده از بروز موارد جدید کاست. امیدوارم عوارض این تحریم های ظالمانه هم کاهش یابد و شاهد اقتدار ایران بیش از پیش ایران باشیم.

در ادامه یونس عرب دبیر انجمن تالاسمی ایران گفت: ما حدود ۲۳ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم که نیاز به تزریق مادام العمر خون دارند. از آنجایی که این تزریق باعث می شود سطح آهن بدن بالا برود آنها باید داروهایی مصرف کنند که سطح آهن بدنشان کاهش یابد. من جزو بچه های تالاسمی هستم و می‌دانم که در حال حاضر سخت ترین دوران را سپری می‌کنیم. من یک دهه شصتی هستم و باید بگویم در زمان جنگ در نقطه صفر مرزی عراق و ایران یعنی در شوش خوزستان زندگی می‌کردیم. در آن دوران اصلا به ما خون نمی دانند و این موضوع باعث شده بود مثل یک آدم بی جان باشیم اما الان شرایطی را تجربه می کنیم که حتی از آن موقع هم بدتر است.

وی توضیح داد: این دولت بیشترین ظلم را در حق بچه های تالاسمی کرده است. یک جای این فیلمی که ساخته شده جای تامل دارد چرا که می‌بینیم یک انسان در مرکز درمان می‌خواهد خودکشی کند و این تکان دهنده است به طور کلی وقتی بریده بریده به بیمار دارو می‌رسد این بیمار به خودکشی فکر می‌کند البته به برخی بیماران هم داروی بی کیفیت می دهند و آنها هم خودکشی اجباری می کنند یک مشکل دیگر این است که ما تا صحبت می‌کنیم، معاندان سواستفاده می کنند.

وی بیان کرد: به نظرم باید شرایط را جدی بگیریم. اگر این بیماران همین داروهای محدود را استفاده نکنند آمار مرگ و میر افزایش پیدا می کند. هرکسی در هر جایی و هر پستی که هست این پیام را به دولتمردان برساند که ما هیچ نقشی در به وجود آمدن این بیماری نداریم. صدای ما را به گوش دولتمردان برسانید.

در ادامه حمیدرضا پگاه بازیگر تلویزیون روی صحنه آمد و گفت: احساس می کنم با حضور در اینجا به دردی خورده‌ام. آرزوی بهترین ها را برایتان دارم.

شجاع خلیل زاده بازیکن فوتبال هم در ادامه پشت تریبون قرار گرفت و عنوان کرد: از دیدن شما لذت می‌برم. هر کمکی از دستمان بر می‌آید انجام دهیم و امیدوارم هرچه زودتر مشکلات شما حل شود.

سپس مسعود کارگر کارگردان «ترانه من» گفت: در «ترانه من» چیزی که دوست داشتم دیده شود، «مرگ آگاهی» سوژه فیلم بود چراکه می‌بینیم یک نفر می تواند خودش را به مرگ نزدیک ببیند ولی امید هم داشته باشد در حالی که همزمانی این ۲ دیر انجام می‌شود.

در این برنامه احسان حق‌شناس به اجرای قطعاتی پرداخت همچنین محمدجواد رضایی استندآپ کمدی ای را به حضار تقدیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.