چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

به کارگردانی احمد کاوری؛

روایت زندگی شهید لاجوردی در «اوین»

شهید سید اسدالله لاجوردی

سینماپرس: فیلم سینمایی «اوین» به کارگردانی احمد کاوری با داستانی مرتبط با دهه ۶۰، مقابل دوربین می‌رود و در بخش‌هایی از آن عملکرد مسئولان «دادستانی انقلاب» در این بازه زمانی روایت می‌شود.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «اوین» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه‌کنندگی آرش سجادی‌حسینی در حالی روز ۱۳ آبان پروانه ساخت خود را از سازمان سینمایی دریافت کرد که پیگیری‌های مرتبط با پیش‌تولید این پروژه از چندماه قبل و در سکوت خبری آغاز شده بود.

این فیلم درباره مسائل و اتفاقاتی است که در دهه ۶۰ رخ داده و اتفاقات محوری آن در زندان اوین روایت خواهد شد.

بنابر خبرهای غیررسمی «اوین» داستانی اجتماعی در فضایی دادگاهی با پس زمینه تحولات مرتبط با انقلاب اسلامی دارد و با توجه به بازه زمانی انتخاب شده برای آن بخشی از داستان با محوریت دادستان‌های انقلاب آن دوران یعنی علی قدوسی، اسدالله لاجرودی و محمدمهدی ربانی املشی روایت می‌شود.

این فیلم که قرار است تا دو هفته دیگه وارد فرآیند تولید شود، تازه‌ترین روایت سینمای ایران از تحولات سیاسی و اجتماعی دهه ۶۰ محسوب می‌شود.

محمدحسین مهدویان پیش از این و در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» اشاره‌ای کوتاه به نقش شهید لاجوردی در مقابله با گروهک منافقین داشت و حال باید دید آیا احمد کاوری به‌دنبال ارائه روایتی مستند و مشروح‌تر از نقش مسئولان قضایی در دهه ۶۰ است یا «اوین» قرار است صرفاً برداشتی آزاد از تحولات آن مقطع زمانی باشد.

تیم تولید فیلم سینمایی «اوین» تلاش دارند این پروژه را برای رونمایی در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به سرانجام برسانند که با توجه به زمان اندک باقی‌مانده به این رویداد کار دشواری پیش روی خود دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.