چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

رئیس سازمان سینمایی خبر داد؛

تشکیل بنیاد همکاری های فرهنگی خزر

دیدار معاونان وزارت فرهنگ ایران و روسیه در موزه سینما

سینماپرس: حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی ایران و معاون وزیر فرهنگ روسیه در موزه سینمای ایران دیدار کردند.

به گزارش سینماپرس، در دیدار رییس سازمان سینمایی ایران و معاون وزیر فرهنگ روسیه، پاول استپانف معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه به همراه مدیر برنامه روزهای فرهنگی روسیه در ایران، رایزن فرهنگی روسیه در ایران، رییس بنیاد همکاری‌های فرهنگی برون‌مرزی روسیه و هاشمی معاون فرهنگی و محمدعلی کیانی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشورِ حضور داشتند.

پاول استپانف معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه گفت: با وجودی که برنامه‌های مهمی در روسیه داشتم، ترجیح دادم آنها را لغو کرده و به ایران بیایم، چرا که همکاری‌های فرهنگی با ایران برای ما از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای سال ۲۰۲۰ در دیدار با رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هماهنگ کرده بود، بیان کرد: این برنامه ها شامل برگزاری هفته فیلم ایران در روسیه، اجرای یک تئاتر عروسکی با همکاری تالار رودکی، و همکاری هنرمندان موسیقی روسیه با ارکستر سمفونیک تهران برای خلق آثاری فاخر است.

 پاول استپانف همچنین به تمایل روسیه برای دعوت از هنرمندان ایرانی در همایش بین‌المللی فرهنگ سبز در سن‌پترزبورگ، در سال ۲۰۲۰،   اشاره کرد و بر لزوم و اهمیت برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه در سال ۲۰۲۱ تاکید کرد.

حسین انتظامی رییس سازمان امور سینمایی نیز با اشاره به تاکید و دستور عمومی حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران بر توسعه و تعمیق همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش همکاری‌های فرهنگی با روسیه صحبت کرد و از تمامی پیشنهادات طرف روسی استقبال نمود.

 وی بویژه بر لزوم برگزاری هفته‌های فرهنگی در ۲ کشور و توسعه  مبادلات آموزشی میان دو طرف تاکید کرد. همچنین از آمادگی و تمایل ایران برای انجام پروژه‌های مشترک سینمایی در چارچوب تهیه و تشکیل پلتفورمی مشترک برای انجام اقدامات و تمهیدات لازم برای این کار، صحبت کرد.

حسین انتظامی در این دیدار از طرح تاسیس بنیاد همکاری‌های فرهنگی خزر نیز سخن گفت و این طرح را زمینه خوبی برای همکاری‌های گسترده و مشترک با روسیه معرفی کرد.

در این دیدار روح‌الله حسینی، مدیرکل دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل و رائد فریدزاده دبیر شورای بین‌الملل نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.