سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹

طی نظرسنجی اخیر اعلام شد؛

میزان استقبال کودکان از برنامه های تلویزیون

شبکه‌های تلویزیونی

سینماپرس: مرکزتحقیقات سازمان صدا وسیما در جدیدترین نظرسنجی میزان استقبال خردسالان و کودکان و نوجوانان از برنامه های تلویزیون را اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، براساس نظرسنجی که مرکزتحقیقات سازمان صدا وسیما از خردسالان ۴ و ۵ سال، کودکان ۶ تا ۱۱ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال به صورت جداگانه درسراسرکشور درباره تماشای برنامه‌های تابستان سیما انجام داده است مشخص شد به ترتیب ۸۴.۹، ۸۸.۷ و ۸۳ درصد از افراد دراین رده‌های سنی بیننده برنامه‌های مختلف تلویزیون بوده اند.

براساس این نظرسنجی مشخص شد که از ۸۴.۹ درصد خردسالانی که پای برنامه‌های مختلف تلویزیون نشسته اند ۸۱.۲ درصد آن‌ها به نحوی بیننده برنامه‌های خردسال سیما بوده اند.

همچنین از ۸۸.۷ درصد از کودکانی که بیننده برنامه‌های گوناگون تلویزیون بوده اند نیز ۸۲.۳ درصد به نحوی برنامه‌های کودک سیما را تماشا کرده اند و از ۸۳ درصد نوجوانان بیننده تلویزیون هم ۵۴.۸ درصد به نحوی برنامه‌های کودک و نوجوان سیما را دیده اند.

میانگین مدت زمان تماشای برنامه‌های سیما درمیان خردسالان سه ساعت و سه دقیقه، درمیان بینندگان کودک سه ساعت و ۳۹ دقیقه و درمیان بینندگان نوجوان هم سه ساعت و ۲۵ دقیقه بوده است.

پربیننده‌ترین ساعات تماشای برنامه‌های سیما درمیان خردسالان از ده صبح تا ۱۲ ظهر، درمیان کودکان از چهار تا پنج و سه تا چهار عصر و درمیان نوجوانان از هشت تا ده شب است.

درفصل تابستان ۷۸.۱ درصد از خردسالان ۴ و ۵ سال بیننده برنامه‌های شبکه پویا بوده اند و بعد از این شبکه، شبکه دو با ۳۸.۴ درصد، شبکه پنج با ۱۴.۳ درصد، شبکه امید با ۱۴ درصد، شبکه قرآن با ۱۰.۸ درصد و شبکه آموزش هم با ۹.۱ درصد بیشترمخاطب خردسال را پای برنامه‌های خود نشانده اند.

پرمخاطب‌ترین برنامه پخش ده برای کودکان خردسال نیز دراین شبکه‌ها به این ترتیب بوده است:

۱-انیمیشن ببعی با ۴۴.۶ درصد از شبکه پویا

۲-اتل متل یه جنگل با ۳۷.۹ درصد از شبکه پویا

۳-ماهی فضایی با ۳۶.۸ درصد از شبکه پویا

۴-ماشین کوکی‌ها با ۳۴.۹ درصد از شبکه پویا

بینندگان کودک بین ۶ تا ۱۱ سال نیز در فصل تابستان شبکه پویا را بیش از شبکه‌های دیگر دیده اند که نتیجه نظرسنجی آن به ترتیب رتبه به شرح ذیل ارائه می‌شود:

۱-شبکه پویا با ۷۸.۷ درصد

۲-شبکه دو با ۴۴.۴ درصد

۳-شبکه امید با ۲۴.۹ درصد

۴-شبکه قرآن با ۱۶.۶ درصد

۵-شبکه پنج با ۱۵.۴ درصد

۶-شبکه آموزش با ۱۳.۹ درصد

۱۰ برنامه اول مورد علاقه کودکان بین ۶ تا ۱۱ سال نیز براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات به ترتیب درصد مخاطبان آن‌ها به این شرح است:

۱-پاندای کونگ فوکار از شبکه پویا با ۴۶.۷ درصد

۲-لاک پشت‌های نینجا از شبکه پویا با ۴۰.۸ درصد

۳-خرس‌های محافظ جنگل از شبکه پویا با ۳۳.۹ درصد

۴-موش خبرنگار ۳ ازشبکه پویا با ۳۰.۵ درصد

۵-زنان کوچک از شبکه پویا با ۲۶.۵ درصد

۶-رکاب زنان کوهستان از شبکه پویا با ۲۵.۷ درصد

۷-پنگوئن ببری از شبکه پویا با ۲۵.۳ درصد

۸-دیجیمون از شبکه پویا با ۲۴ درصد

۹-مل مل و محله گل و بل بل از شبکه‌های پویا و دو سیما هر دو با ۲۳.۶ درصد

درفصل تابستان بینندگان نوجوان بین ۱۲ تا ۱۷ سال هم انتخاب اولشان شبکه پویا با ۴۳.۶ درصد بوده است و بعد از این شبکه، شبکه امید با ۲۸.۵ درصد، شبکه دو با ۲۶.۲ درصد، شبکه قرآن با ۱۲.۸ درصد، شبکه پنج با ۱۲.۶ درصد و شبکه آموزش با ۱۱.۴ درصد قرار دارند.

بینندگان نوجوان سیما هم از میان برنامه‌های مختلف برنامه‌های ذیل را با این میزان درصد بیشتر از سایربرنامه دیده اند:

۱-سریال آوای باران از شبکه امید با ۱۳ درصد

۲-موش خبرنگار ۳ از شبکه پویا با ۱۰.۱ درصد

۳-زنان کوچک از شبکه پویا با ۱۰ درصد

۴-کلاه قرمزی از شبکه دو با ۹.۲ درصد

۵-قهرمانان تنیس از شبکه پویا با ۸.۹ درصد

درفصل تابستان ۵۶ درصد خردسالان بیننده برنامه‌های بزرگسال سیما بوده اند و ۶۰.۷ درصد از آن‌ها به انجام بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی و ۵۲.۵ درصد هم به تماشای سی دی و دی وی دی فیلم‌ها و انیمیشن‌ها نشسته اند.

۷۱ درصد از کودکان ۶ تا ۱۱ سال هم در تابستان بیننده برنامه‌های بزرگسال سیما بوده اند و ۶۸.۸ درصد از آن‌ها پای بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی، ۶۳.۲ درصد پای مطالعه درسی و غیردرسی و ۶۰.۱ درصد هم پای تماشای سی دی و دی وی دی نشسته اند.

براساس این نظرسنجی ۷۷.۶ درصد از نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال در تابستان وقت خود را برای تماشای برنامه‌های بزرگسالان از سیما گذرانده اند.

همچنین ۷۴.۷ درصد از نوجوانان دراین مدت به انجام بازی‌های یارانه‌ای و موبایلی، ۷۲.۷ درصد به استفاده از اینترنت و ۷۱.۲ درصد هم به خواندن مطالب درسی و غیردرسی پرداخته اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.