یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸

صبح امروز؛

پیکر مجید اوجی در خانه ابدی آرام گرفت

مجید اوجی

سینماپرس: مراسم تشییع پیکر مجید اوجی تهیه‌کننده باسابقه سیما صبح امروز با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران سازمان صداوسیما، از مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، پیکر زنده‌یاد مجید اوجی تهیه‌کننده پیشکسوت تلویزیون با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران سازمان صداوسیما و نیز خانواده این هنرمند، از مقابل مسجد بلال سازمان صدا و سیما به سمت خانه ابدی بدرقه شد.

محمدرضا جعفری جلوه، محمد احسانی، مهدی فرجی، علی دارابی، حسین سلیمی، سعید پورصمیمی، حمید نعمت‌الله، سیاوش طهمورث، لاله اسکندری، کمند امیرسلیمانی، ‌ الهام پاوه‌نژاد، برزو ارجمند، علی اوجی و... از هنرمندان و مدیران حاضر در این مراسم بودند.

اجرای این مراسم را پژمان بازغی بازیگر سریال «مرضیه» به‌عنوان آخرین سریال پخش شده از زنده‌یاد مجید اوجی، برعهده داشت.

بازغی در ابتدا ضمن تسلیت درگذشت مجید اوجی گفت: این اتفاق برای همه ما ضایعه دردناکی بود و امروز همه از اخلاق و رفتار نیک او یاد می‌کنند. مجید اوجی همیشه به عنوان تهیه‌کننده حامی عوامل بود.

در ادامه حسن زارعی به‌عنوان اولین سخنران گفت: مجید از نوجوانی با جدیت در تئاتر کودک و نوجوان شیراز کار می‌کرد. ویژگی او جدی نگاه کردن به کار بود و هیچ چیز برایش شوخی نبود. همین باعث شد از بازیگری فاصله بگیرد و در مقام تهیه‌کننده در سازمان فعال شد.

وی افزود: اوجی شهره آفاق بود. چند سال کار نداشت و خودخوری می‌کرد و می‌گفت «من که کارم را بلد هستم پس چرا کار ندارم». با آغاز سریال «مرضیه» با شرایط جسمانی سختی که داشت کار را به درستی به سرانجام رساند.

لاله اسکندری از بازیگرانی که تجربه همکاری با زنده‌یاد اوجی را در کارنامه خود داشته است هم گفت: ۱۶ سال پیش افتخار اولین تجربه همکاری با مجید اوجی را داشتم و در این مدت ۴ اثر با او همکاری داشتم. او عاشق بود و به همه پروژه‌ها و خانواده و عوامل عشق می‌ورزید.

وی همچنین با انتقاد از شرایط کاری اوجی در سال‌های اخیر افزود: این سال‌های آخر سازمان صداوسیما به یکی از بهترین تهیه‌کننده‌های خود کم لطفی کرد.

سپس بازغی پیام رییس سازمان را قرائت کرد.

در ادامه علی اوجی دیگر بازیگر حاضر در این مراسم گفت: همه مجید اوجی را ویژه دوست داشتند، چون انسانیت را فدای هیچ چیز نمی‌کرد. تلویزیون یکی از مهمترین تهیه‌کنندگان خود را از دست داد.

مهدی فرجی تهیه‌کننده و از مدیران سابق صداوسیما هم گفت: بیش از ۲۰ سال است اوجی را می‌شناسم و شهادت می‌دهم که غیر از خوبی از او ندیدیم. او با آثاری که خلق کرده همیشه در بین ما هست. قطعا یکی از تهیه‌کنندگان مؤلف و تأثیرگذار سازمان را از دست دادیم.

وی افزد: تشکر می‌کنم از دوستانی که شرایط فعالیت اوجی و ساخت سریال «مرضیه» را فراهم کردند. باور نمی‌کنم که او درگذشته است، زیرا کارهای زیادی بود که قصد انجامشان را داشت و در اوج بیماری امید به زندگی بالایی داشت.

محمدرضا جعفری‌جلوه مدیر شبکه دو سیما هم در این مراسم در سخنانی کوتاه تأکید کرد: اوجی طی ۳ دهه فعالیت آثار متنوع و پرشماری را خلق کرد. او هرگز ناامید نشد. تلاش او در سریال «مرضیه» کاملا ستودنی است، او برای کار سخت همواره داوطلب بود. کار آخر او از نظر مفهومی نیز اثر ویژه‌ای بود.

در پایان این مراسم نماز بر پیکر زنده‌یاد مجید اوجی اقامه و به سمت خانه ابدی تشییع شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.